Magazinul Louis Vuitton din hotelul Marriott vinde poşete de 12.000 € pe zi
Vânzările celui mai cunoscut brand de lux din lume, Louis Vuitton, s-au majorat cu 50% anul trecut pe piaţa locală. Spre comparaţie, retailerii de fashion care se adresează consumatorilor cu venituri medii au raportat scăderi cuprinse între 20% şi 50%.
Gigantul din industria luxului Louis Vuitton a înregistrat o
cifră de afaceri de 4,4 mil. euro (18,8 mil. lei) în 2009, în
primul an de prezenţă integrală în România, în creştere cu 51% faţă
de 2008, când a înregistrat afaceri de 2,9 mil. euro (10,7 mil.
lei), potrivit datelor raportate la Registrul Comerţului.
Profitul companiei, pentru care lucrează 10 angajaţi, s-a ridicat
la 500.000 de euro.
Louis Vuitton a intrat la nivel local în iunie 2008, magazinul de
130 mp fiind deschis în galeria hotelului de cinci stele Marriott
în urma unei investiţii care depăşeşte un milion de euro. O poşetă
Louis Vuitton costă de la 160 de euro şi poate ajunge la 20.000 de
euro, în cazul produselor ediţie limitată sau pe comandă, din piei
exotice, dar acestea nu se comercializează în magazinul din România
în momentul de faţă. În buticul din Bucureşti, unde se mai
comercializează şi accesorii şi încălţăminte, cele mai scumpe genţi
sunt valizele rigide, care ajung la 5.000 de euro.
În comparaţie, magazinul multibrand de lux Mengotti de pe Calea
Victoriei, deschis tot în prima parte a lui 2008 pe piaţa
românească, a vândut în 2009 produse marca Gucci, Prada, Valentino,
Dolce & Gabbana, Versace sau Giorgio Armani de 2,8 mil. euro
(11,6 mil. lei). Magazinul multibrand are o suprafaţă de peste
cinci ori mai mare decât buticul Louis Vuitton şi comercializează
îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii de lux.
Luxul rezistă
Segmentul de luxury fashion nu a fost afectat atât de puternic de
criza financiară, cum s-a întâmplat cu cel al cărui public-ţintă
este consumatorul cu venituri medii şi peste medii, chiar dacă
ritmul de creştere a fost puternic încetinit. La finalul anului
trecut, Andrei Alecu a deschis, cu sprijinul tatălui său, Marian
Alecu, fostul director general al McDonald's România, un magazin
Hugo Boss, după ce compania care deţinea franciza pentru România a
renunţat la brand.
"A fost o oportunitate să investim în piaţa de lux. Cine cumpără
lux face parte din categoria celor nu foarte loviţi de criză, are
stabilitate financiară. Piaţa nu este atât de dezvoltată încât să
nu aibă clienţi", a declarat Marian Alecu.
Anul acesta sunt aşteptate două nume mari din industria luxului,
Emporio Armani şi Gucci, ambele pe Calea Victoriei. Emporio Armani
va fi adus din această toamnă de Alsa Boutiques, companie care
deţine şi francizele Max Mara, Ermenegildo Zegna, Pal Zileri, La
Perla, Mariella Burani şi Marela. Pentru Gucci se pregăteşte un
spaţiu de 250 mp pe locul fostei braserii de la parterul hotelului
Hilton. Pentru anul viitor, surse din piaţă anunţă şi intrarea
Burberry.
325 mil. euro pentru lux
Valoarea pieţei de lux, care include toate segmentele cu excepţia
celui hotelier şi a celui de parfumerie, s-a ridicat în 2009 la 325
de milioane de euro, potrivit companiei de consultanţă CPP Luxury
Industry Management Consultants.
"Cel mai afectat segment este cel auto, iar cel mai ferit de
efectele crizei, cel al instrumentelor de scris şi accesorii pentru
bărbaţi. Alte segmente mai puţin afectate sunt parfumeria şi SPA",
este de părere Oliver Petcu, managing director al companiei de
consultanţă.