Magazinul Louis Vuitton din hotelul Marriott vinde poşete de 12.000 € pe zi

Autor: Cristina Stoian 26.07.2010

Vânzările celui mai cunoscut brand de lux din lume, Louis Vuitton, s-au majorat cu 50% anul trecut pe piaţa locală. Spre comparaţie, retailerii de fashion care se adresează consumatorilor cu venituri medii au raportat scăderi cuprinse între 20% şi 50%.



Gigantul din industria luxului Louis Vuitton a înregistrat o cifră de afaceri de 4,4 mil. euro (18,8 mil. lei) în 2009, în primul an de prezenţă integrală în România, în creştere cu 51% faţă de 2008, când a înregistrat afaceri de 2,9 mil. euro (10,7 mil. lei), potrivit datelor raportate la Registrul Comerţului.
Profitul companiei, pentru care lucrează 10 angajaţi, s-a ridicat la 500.000 de euro.
Louis Vuitton a intrat la nivel local în iunie 2008, magazinul de 130 mp fiind deschis în galeria hotelului de cinci stele Marriott în urma unei investiţii care depăşeşte un milion de euro. O poşetă Louis Vuitton costă de la 160 de euro şi poate ajunge la 20.000 de euro, în cazul produselor ediţie limitată sau pe comandă, din piei exotice, dar acestea nu se comercializează în magazinul din România în momentul de faţă. În buticul din Bucureşti, unde se mai comercializează şi accesorii şi încălţăminte, cele mai scumpe genţi sunt valizele rigide, care ajung la 5.000 de euro.
În comparaţie, magazinul multibrand de lux Mengotti de pe Calea Victoriei, deschis tot în prima parte a lui 2008 pe piaţa românească, a vândut în 2009 produse marca Gucci, Prada, Valentino, Dolce & Gabbana, Versace sau Giorgio Armani de 2,8 mil. euro (11,6 mil. lei). Magazinul multibrand are o suprafaţă de peste cinci ori mai mare decât buticul Louis Vuitton şi comercializează îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii de lux.

Luxul rezistă
Segmentul de luxury fashion nu a fost afectat atât de puternic de criza financiară, cum s-a întâmplat cu cel al cărui public-ţintă este consumatorul cu venituri medii şi peste medii, chiar dacă ritmul de creştere a fost puternic încetinit. La finalul anului trecut, Andrei Alecu a deschis, cu sprijinul tatălui său, Marian Alecu, fostul director general al McDonald's România, un magazin Hugo Boss, după ce compania care deţinea franciza pentru România a renunţat la brand.
"A fost o oportunitate să investim în piaţa de lux. Cine cumpără lux face parte din categoria celor nu foarte loviţi de criză, are stabilitate financiară. Piaţa nu este atât de dezvoltată încât să nu aibă clienţi", a declarat Marian Alecu.
Anul acesta sunt aşteptate două nume mari din industria luxului, Emporio Armani şi Gucci, ambele pe Calea Victoriei. Emporio Armani va fi adus din această toamnă de Alsa Boutiques, companie care deţine şi francizele Max Mara, Ermenegildo Zegna, Pal Zileri, La Perla, Mariella Burani şi Marela. Pentru Gucci se pregăteşte un spaţiu de 250 mp pe locul fostei braserii de la parterul hotelului Hilton. Pentru anul viitor, surse din piaţă anunţă şi intrarea Burberry.

325 mil. euro pentru lux
Valoarea pieţei de lux, care include toate segmentele cu excepţia celui hotelier şi a celui de parfumerie, s-a ridicat în 2009 la 325 de milioane de euro, potrivit companiei de consultanţă CPP Luxury Industry Management Consultants.
"Cel mai afectat segment este cel auto, iar cel mai ferit de efectele crizei, cel al instrumentelor de scris şi accesorii pentru bărbaţi. Alte segmente mai puţin afectate sunt parfumeria şi SPA", este de părere Oliver Petcu, managing director al companiei de consultanţă.