Steilmann a închis 14 magazine şi a renunţat la 220 de oameni

Autor: Cristina Stoian 26.07.2010

ReŢeaua de retail a companiei Steilmann a ajuns în prezent la 46 de magazine, după ce la începutul lui 2008 număra 60 de unităţi la nivel local.
Ultimele închideri au avut loc în Bacău, Baia Mare, Sibiu şi Bucureşti, printre acestea numărându-se şi magazinul de pe Calea Victoriei, aflat în proprietate.
"Conducerea a hotărât să închidă magazinul pentru că veniturile nu mai acopereau cheltuielile. Intenţia este să deschidă altceva în locul acestuia sau să închirieze spaţiul", a declarat o sursă din interiorul companiei.
În urmă cu doi ani, Romeo Pomponiu, directorul general al Steilmann şi acţionar al companiei, anunţa că bugetul de investiţii planificat pentru finalul lui 2009 este de circa 5 mil. euro şi implică dezvoltarea reţelei până la 100 de magazine.
În momentul în care compania a început procesul închiderilor, a motivat prin faptul că "odată cu criza financiară clienţii vin mai rar în magazine şi cumpără mai puţin". Steilmann a trecut astfel de la o politică de expansiune la una de prevenire, care a implicat decizia de renunţare la spaţiile neprofitabile.
Retailerul, unul dintre primii veniţi la nivel local după Revoluţie alături de Stefanel, are în prezent circa 25% din magazine deschise stradal, restul fiind plasate în malluri şi în galeriile comerciale ale unor hipermarketuri.
Anul trecut Steilmann Buckarest, care este deţinut de Pomponiu (49%) şi de grupul Radici (51% din acţiuni), proprietarul fabricii de fire YarNea Săvineşti, a înregistrat o cifră de afaceri de 6,7 milioane de euro, în scădere cu 35% faţă de 2008. În acelaşi timp a scăzut şi numărul angajaţilor, de la 710 la 488 de persoane. Numărul mediu de angajaţi într-un magazin Steilmann se ridică la 4 persoane, potrivit informatiilor furnizate anterior de companie.
Pomponiu nu este singurul antreprenor care a luat decizia de a comprima businessul prin închiderea de magazine, după o perioadă de expansiune agresivă în aproape orice loc vacant dintr-un centru comercial. Leonardo ocupă primul loc în ceea ce priveşte renunţarea la spaţiile comerciale după intrarea în insolvenţă, după ce a închis într-un an 40 de magazine în Ungaria şi alte peste 40 la nivel local.