Steilmann a închis 14 magazine şi a renunţat la 220 de oameni
ReŢeaua de retail a companiei Steilmann a ajuns în prezent la 46
de magazine, după ce la începutul lui 2008 număra 60 de unităţi la
nivel local.
Ultimele închideri au avut loc în Bacău, Baia Mare, Sibiu şi
Bucureşti, printre acestea numărându-se şi magazinul de pe Calea
Victoriei, aflat în proprietate.
"Conducerea a hotărât să închidă magazinul pentru că veniturile nu
mai acopereau cheltuielile. Intenţia este să deschidă altceva în
locul acestuia sau să închirieze spaţiul", a declarat o sursă din
interiorul companiei.
În urmă cu doi ani, Romeo Pomponiu, directorul general al Steilmann
şi acţionar al companiei, anunţa că bugetul de investiţii
planificat pentru finalul lui 2009 este de circa 5 mil. euro şi
implică dezvoltarea reţelei până la 100 de magazine.
În momentul în care compania a început procesul închiderilor, a
motivat prin faptul că "odată cu criza financiară clienţii vin mai
rar în magazine şi cumpără mai puţin". Steilmann a trecut astfel de
la o politică de expansiune la una de prevenire, care a implicat
decizia de renunţare la spaţiile neprofitabile.
Retailerul, unul dintre primii veniţi la nivel local după Revoluţie
alături de Stefanel, are în prezent circa 25% din magazine deschise
stradal, restul fiind plasate în malluri şi în galeriile comerciale
ale unor hipermarketuri.
Anul trecut Steilmann Buckarest, care este deţinut de Pomponiu
(49%) şi de grupul Radici (51% din acţiuni), proprietarul fabricii
de fire YarNea Săvineşti, a înregistrat o cifră de afaceri de 6,7
milioane de euro, în scădere cu 35% faţă de 2008. În acelaşi timp a
scăzut şi numărul angajaţilor, de la 710 la 488 de persoane.
Numărul mediu de angajaţi într-un magazin Steilmann se ridică la 4
persoane, potrivit informatiilor furnizate anterior de
companie.
Pomponiu nu este singurul antreprenor care a luat decizia de a
comprima businessul prin închiderea de magazine, după o perioadă de
expansiune agresivă în aproape orice loc vacant dintr-un centru
comercial. Leonardo ocupă primul loc în ceea ce priveşte renunţarea
la spaţiile comerciale după intrarea în insolvenţă, după ce a
închis într-un an 40 de magazine în Ungaria şi alte peste 40 la
nivel local.