„În ultimii 12 ani nu am prins şase luni mai puţin predictibile ca cele din primul semestru“, spune şeful Accent Travel&Events

Autor: Mirabela Tiron 26.07.2010

AgenŢia de turism Accent Travel&Events, una dintre cele mai mari companii de pe piaţa de profil, a avut vânzări de 7,5 milioane de euro în primele şase luni ale anului, mai mult cu 8% faţă de rezultatele obţinute în aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Deşi am avut o creştere a vânzărilor în prima parte a anului, nu am atins nivelul bugetat, adică suntem cu 7% sub rezultatele bugetate", a declarat Lucian Boronea, directorul agenţiei de turism Accent Travel&Events, care a rulat anul trecut o cifră de afaceri netă de 13,7 milioane de euro şi un profit de aproape 900.000 de euro cu 46 de angajaţi.
Pachetul majoritar de circa 80% din acţiuni al agenţiei de turism este deţinut de compania Comac Limited înregistrată în Cipru, în timp ce Lucian Boronea controlează aproape 15% din companie, restul acţiunilor fiind deţinute de Stanciu Ioana Loredana şi Mihalache Tiberius.
"În ultimii 12 ani de carieră nu am prins şase luni mai puţin predictibile ca cele din primul semestru. Este foarte greu să faci predicţii când guvernanţii trec de la o decizie la alta într-un timp foarte scurt", a afirmat Lucian Boronea.
Pentru a atrage mai mulţi clienţi şi implicit pentru a creşte încasările, agenţia de turism Accent Travel&Events a investit recent 100.000 de euro în dezvoltarea unei platforme de vânzări online, ce oferă acces direct la rezervarea de bilete de avion la 800 de companii aeriene şi 50.000 de hoteluri.
Piaţa agenţiilor de turism s-a contractat anul trecut cu 22%, până la 550 milioane de euro. Printre cei mai mari jucători de pe această piaţă, alături de Accent Travel&Events, se numără Happy Tour sau Eximtur.
"Sejururile vândute în destinaţiile interne au contribuit cu 3,5 milioane de euro în vânzările totale ale agenţiei, în timp ce sejururile în străinătate ne-au adus 1,4 milioane de euro, iar restul a fost generat de evenimente şi bilete de avion", a spus Boronea, a cărui agenţie se concentrează pe vânzări de vacanţe în ţară. El a explicat că a vândut în primele şase luni cu 12% mai puţine pachete de vacanţă pe litoralul românesc. În luna iunie a anului acesta, hotelurile şi pensiunile de la mare aveau mai mult de jumătate de camere goale pe fondul absenţei turiştilor, potrivit datelor Asociaţiei de Promovare a Litoralului.
"În ianuarie şi martie am avut vânzări «fru moase», în creştere. După ce a fost făcut anunţul cu tăierea salariilor şi apoi cel cu mărirea TVA-ului, vânzările s-au contractat. Influenţa TVA-ului se va vedea în mod sigur în vânzările de anul acesta", a precizat şeful Accent Travel&Events, companie ce lucrează cu clienţi precum Orange, Petrom, Subaru, Romexterra.


Accent Travel în cifre
13,7 mil. euro - cifră de afaceri în 2009
900.000 euro - profit
46 de angajaţi
7,5 mil. euro - cifră de afaceri în S1 din 2010
8% - creşterea vânzărilor din primele şase luni
3,5 mil. euro - încasările agenţiei din pachete vândute pe destinaţii interne