Pro TV SA, afaceri de 43,5 milioane dolari în T2

Autor: Adriana Rosoga 28.07.2010

Compania Pro TV SA, liderul pieţei de televiziune din România prin canalele Pro TV, Acasa, ProCinema, Sport.ro, Pro TV Internaţional şi MTV, a înregistrat în trimestrul al doilea o cifră de afaceri de 43,5 milioane dolari, faţă de 48,5 milioane dolari, în perioada similară a anului trecut.

Per total, în semestrul întâi afacerile au fost de 80,1 milioane dolari, în scădere cu 4 milioane dolari faţă de semestrul întâi din 2009.

Profitul operaţional înainte de includerea costurilor de depreciere sau amortizare (OIBDA) al companiei a fost de 10,7 milioane dolari în trimestul 2 din 2010 faţă de 19,2 milioane dolari, în aceeaşi perioadă din 2009.

La şase luni, profitul operaţional a fost de 15,2 milioane dolari, în scădere de la 29 milioane dolari, în perioada similară a anului trecut.

Compania Pro TV este deţinută integral de grupul american CME, care operează mai multe posturi de televiziune în Europa Centrală şi de Est cu o populaţie totală de 50 de milioane de locuitori. România este numărul doi în CME după Cehia ca venituri şi ca profit.

Grupul american şi-a publicat rezultatele financiare pe trimestrul 2 miercuri dimineaţa.

Venitul net al CME a crescut în trimestrul al doilea cu 10% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, la 201,72 milioane dolari, iar profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) a urcat cu 1%, la 46,19 milioane dolari.

În acelaşi timp, profitul operaţional a coborât cu 12%, de la 28,75 milioane de dolari la 25,45 milioane de dolari, în timp ce profitul net atribuibil acţionarilor a urcat de la 24,08 milioane de dolari la 165,16 milioane de dolari.

"Rezultatele noastre din trimestrul al doilea al lui 2010 sunt mai puternice decât în trimestrul al doilea din 2009. Veniturile la curs valutar constant au urcat cu 15%, iar OIBDA cu 6%, în pofida unei scăderi de 4% a cheltuielilor pe spoturi publicitare TV. Măsurile decisive pe care le-am luat în ultimele patru trimestre pentru a ne repoziţiona afacerea, inclusiv vânzarea operaţiunilor din Ucraina, achiziţionarea bTV în Bulgaria şi integrarea Media Pro Entertainment, s-au dovedit de succes. Prima jumătate a anului a fost dificilă, numai Cehia şi Slovenia începând să recupereze. A doua jumătate va fi dificilă, însă menţinerea pe poziţia de lider de audienţă ne oferă o oportunitate unică de a beneficia de orice îmbunătăţire pe pieţele noastre", a spus Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul general executiv al CME.

Profitul net din trimestrul întâi include şi câştigul obţinut din vânzarea operaţiunilor CME din Ucraina, respectiv 217,6 milioane de dolari, potrivit anunţului CME. Rezultatele pe trimestrul al doilea din 2010 includ afacerile Media Pro Entertainment, integrată de CME în decembrie 2009, notează compania.

În primul trimestru al anului, venitul net al grupului media a crescut cu 8%, la 345,36 milioane de dolari, faţă de nivelul de 319,28 milioane de dolari înregistrat în perioada corespunzătoare a anului trecut, în timp ce profitul OIBDA a scăzut în primele şase luni cu 36%, de la 73,49 milioane de dolari la 47,03 milioane de dolari.

În România, veniturile nete ale Media Pro Entertainment, divizie pe care Adrian Sârbu a vândut-o anul trecut către CME, care deţine compania PRO TV, s-au ridicat în primele şase luni ale anului la 66,3 mil. dolari, în creştere cu 43% faţă de perioada similară a anului trecut.

În aceeaşi perioadă, profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) s-a constituit într-o pierdere de 1,8 mil. dolari, de la un profit de 2,1 în anul anterior.

MediaPro Entertainment include Media Pro Pictures, Media Pro Studios, Media Pro Distribution, Pro Video, Media Pro Music & Entertainment, Cinema Pro, Hollywood Multiplex, pachetul majoritar din Domino - companie de producţie de spoturi şi Media Pro Pictures sro - operaţiunile de film din Cehia.

Grupul are staţii de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, Pro.bg şi Ring.bg), Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport şi MTV Czech), România (PRO TV, PRO TV International, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV România), Slovacia (TV Markiza, Doma) şi Slovenia (POP TV, Kanal A şi TV Pika).

Compania este listată la bursa americană NASDAQ şi la bursa de la Praga.