“Robotul” care ţine sistemul de vânzări al eMag a vândut televizoare de 2.700 de lei cu 180 de lei. Bilanţul preliminar al erorii: pierderi de 30.000 de euro

Autor: Adrian Seceleanu 29.07.2010

O eroare tehnică a sistemului informatic care susţine magazinul online al eMag, cel mai mare retailer IT&C din România, a determinat reducerea sau mărirea chiar şi cu peste 2.500 de lei a preţurilor pentru câteva sute de produse, situaţie în care, spre exemplu, televizoare cu un preţ de listă de 2.700 de lei au putut fi comandate cu mai puţin de 200 de lei, a anunţat Radu Apostolescu, directorul de marketing al eMag, într-o postare pe blogul retailerului.

"Ne-am confruntat în acestă dimineaţă cu o problemă de interconectare între servrele interne şi datacenter care a dus la desincronizarea mecanismelor de actualizare a site-ului, rezultatul cel mai grav fiind afectarea preţurilor de vânzare pentru 463 de produse", scrie Apostolescu, care a anunţat că eMag îşi va asuma diferenţele de preţ generate de eroare şi va livra la preţul de 180 de lei televizoarele care costă de fapt aproape 3.000 de lei.

"O primă estimare a <<discounturilor>> pe care eroarea tehnică le-a oferit clienţilor şi pe care noi le vom onora se ridică la o sumă de aproximativ 132.000 Ron. (De exemplu 18 televizoare afişate cu preţ mediu 180 Ron faţă de 2.700 Ron, 27 notebookuri afişate la un preţ mediu de 130 Ron faţă de 1.800 Ron precum şi alte produse diverse însumând 248 comenzi primite între orele 2 şi 9:30). Deşi pentru cei care s-au trezit devreme azi, oferta a fost o afacere nesperată şi pentru noi o pierdere importantă, ne asumăm eroarea şi mergem înainte".

Clienţii care au comandat la preţuri mai mari decât cele reale vor primi produsele la preţul real, mai mic, potrivit lui Apostolescu. "Celor care au comandat produse la preţuri mai mici decât oferta normală le vom livra produsele exact la preţul respectiv iar celor care au comandat la preţuri mai mari le vom actuliza comenzile la preţul de listă corect".

Compania a fost nevoită să întrerupă timp de o oră accesul la pagina web pentru a înlătura problemele tehnice.

eMag a anunţat în luna februarie 2010 că magazinul online, care are un trafic lunar de aproximativ un milion de clienţi unici, va fi găzduit de centrul de date al companiei Hostway. "Hostway pune la dispoziţia eMag servere dedicate de ultimă generaţie, bazate pe tehnologie Intel Nehalem. Retailerul va beneficia, de asemenea, de redundanţă completă la nivel de aplicaţii, baze de date, storage, climatizare şi alimentare electrică, iar conectivitatea la internet se va realiza prin 15 dintre cei mai mari furnizori de internet din ţară", potrivit datelor anunţate în februarie de cele două companii.

Potrivit oficialilor eMag, eroarea nu are legătură cu serviciile furnizate de Hostway ci de "căderea unei conexiuni a altui provider", situaţie în care retailerul nu va putea imputa pierderile de aproximativ 30.000 de euro către o altă companie.