Scandalul zilei: A fost furat sau nu brandul României? 900.000 de euro pentru un logo de 250 de dolari
Blogul piticu.ro a prezentat joi mai multe asemănări între brandul turistic al României, lansat la Shanghai şi cel al unui proiect de autobuze ecologice, al cărui cost s-ar fi ridicat la 250 de dolari.
Conform autorului, ambele logo-uri au în comun acelaşi element, o frunză, aproape identică ca formă şi culoare în cele două imagini.
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea a declarat joi la Shanghai, întrebată dacă logoul brandului turistic al României a fost preluat de pe internet, că nu ştie cum s-a lucrat la brand şi că acesta a fost predat ministerului odată cu drepturile de autor asupra lui, informează Mediafax.
"Nu mă pricep la branduri şi mărci, dar acest produs a fost achiziţionat în urma unei licitaţii publice de la o mare companie de branding din lume, care a lucrat la brandurile Spaniei, Greciei, Croaţiei, Cubei şi altele", a declarat Udrea la conferinţa de după lansarea brandului.
Ea a adăugat că brandul a fost predat ministerului cu toate drepturile de autor. Firma care l-a creat a garantat pentru el dreptul de proprietate internaţională, a spus Udrea.
"Din punctul nostru de vedere suntem în deplină legalitate. N-aş putea eu să vă răspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avem garanţia că cei care au creat brandul sunt responsabili şi au respectat toată legislaţia", a mai spus ea.
Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 mil. euro până la finalul anului 2013. Pentru realizarea brandului s-au cheltuit până în prezent 900.000 de euro.