Update: MDRT a cerut consorţiului THR-TNS să dea explicaţii oficiale privind frunza din brandul turistic. Plata, după explicaţii

Ziarul Financiar 30.07.2010

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a cerut vineri consorţiului THR-TNS un răspuns oficial privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic al României şi alte simboluri, care pot fi cumpărate pe Internet sau fac parte deja din logo-uri.

Scrisoarea oficială a MDRT are la bază prevederile contractuale, conform cărora "asocierea garantat originalitatea elementelor manualului de brand şi faptul că acestea nu aduc atingere prevederilor legislaţiei române, comunitare şi internaţionale", se arată în cererea MDRT.

Instituţia a ţinut să menţioneze că "MDRT nu a efectuat nicio plată către THR-TNS şi nici nu va efectua plăţi în cadrul acestui contract, până la clarificarea acestor aspecte".

Un site românesc a prezentat joi mai multe similitudini între logo-ul din brandul turistic lansat joi la Shanghai şi cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice, care ar fi costat 250 de dolari.

Unul dintre elementele logo-ului, care reprezintă o frunză, este aproape identic ca formă şi culoare în cele două imagini. De asemenea, sub frunză apare, în ambele cazuri, o linie desenată aproape la fel, dar de culori diferite.