Imprimeria ungară preia o companie locală cu 1,5-2,2 mil. euro
Imprimeria de Stat din
Ungaria a cumpărat un furnizor român de servicii de tipografie,
pentru 1,5-2,2 mil. euro, suma finală urmând să fie stabilită în
funcţie de performanţele financiare din acest an înregistrate de
compania locală.
Vânzătorul este holdingul
ungar Díjbeszedö care deţine 50% din compania GPV Mail Services din
România, potrivit Budapest Business Journal. Potrivit
reprezentanţilor Imprimeriei ungare, tranzacţia ar trebui să se
finalizeze până la sfârşitul lunii noiembrie, după obţinerea
acordului autorităţilor române din domeniul concurenţei, iar preţul
depinde de noile contracte obţinute de GPV şi de profitul înainte
de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) pentru anul în
curs.
"În ultimii doi-trei ani am analizat o duzină de posibile
obiective din regiune. În afara valorii pentru acţionari,
tranzacţia creşte potenţialul companiei în Europa Centrală şi de
Est", a spus directorul Imprimeriei, Gábor Zsámboki.
Imprimeria ungară este
prezentă pe piaţa românească din 2004, când a înfiinţat compania
Tipo Direct la Cluj. Compania ungară deţine în prezent 50% din
acţiunile Tipo, iar printre acţionari se găseşte şi Díjbeszedö
Holding. Imprimeria ungară şi Díjbeszedö au un acord strategic de
colaborare privind România şi Republica Moldova.
Având în vedere
compatibilităţile tehnice ale celor două companii din România,
tipografia din Cluj şi cea a GPV din Bucureşti oferă oportunitatea
de a acoperi întreaga piaţă românească, mai spun reprezentanţii
Imprimeriei din Ungaria.
Potrivit, Budapest Business
Journal, GPV a avut anul trecut o cifră de afaceri de 4,3 mil.
euro, în timp ce profitul EBITDA s-a ridicat la 446.000 de euro.
Portofoliul de clienţi al GPV este compus din bănci (48% din
total), furnizori de servicii financiare (13%) şi companii de
utilităţi (25%). Trei dintre cele mai mari cinci bănci din România
sunt clienţi ai companiei, se arată în comunicatul Imprimeriei
ungare.