Şeful producătorului Titan spune că a sacrificat profitul pentru a-şi păstra cota de piaţă

Autor: Diana Tudor Stoica 03.08.2010

Stefanos Krommydas, directorul general al producătorului de panificaţie Titan, controlat de grupul Raiffeisen prin intermediul companiei austriece Leipnik Lundenburger Invest (LLI), este de părere că o scădere de 3% a economiei României în acest an este optimistă. "Nu vedem nicio măsură care să reverseze această situaţie."



"Cred că economia (României - n. red.) va continua să se contracte pentru că nu vedem nicio măsură care să reverseze această situaţie. Analiştii au ajuns de la estimări de creştere de 3% a economiei la scăderi de 3% pentru anul acesta, dar tind să cred că este încă o viziune optimistă a situaţiei economice actuale", a declarat Stefanos Krommydas, directorul general al companiei Titan.

Managerul companiei de panificaţie afirmă că în ceea ce priveşte piaţa neagră, una dintre principalele probleme cu care se confruntă industria panificaţiei în prezent, măsurile luate de guvern nu au făcut decât să ajute la creşterea acesteia. "Creşterea pieţei negre a micşorat practic piaţa în care noi operăm şi a diminuat marjele de profit pentru că te forţează ca producător care vinzi produse cu TVA să concurezi cu un producător care vinde fără TVA", spune directorul general al Titan, companie cu afaceri de 57 mil. euro în 2009.

Criza a ajuns şi la producătorii de pâine

În aceste condiţii, el vorbeşte despre efectele negative ale crizei asupra industriei de panificaţie cu toate că în urmă cu doar un an producătorii de pe această piaţă susţineau că vânzările produselor alimentare de bază, cum este pâinea, vor fi ferite de vârtejul crizei.

Printre măsurile pe care managerul susţine că le-a luat în prima parte a anului pe fondul crizei se numără mutarea angajaţilor de la producţia unui produs mai puţin căutat la altul cu vânzări mai mari, dar şi externalizarea diferitelor servicii din cadrul companiei, cum este cel de curăţenie.

"Săptămână de săptămână situaţia (economică - n. red.) era diferită. A fi în piaţă şi a păstra cotele de piaţă au devenit scopul nostru principal, iar dacă a trebuit să sacrificăm marjele de profit, am făcut-o. Am făcut chiar şi restructurări atunci când a fost cazul", a afirmat reprezentantul companiei, fără a oferi însă mai multe detalii.

Titan, companie al cărei pachet majoritar de acţiuni a fost achiziţionat în vara anului 2007 de compania austriacă Leipnik Lundenburger Invest (LLI), a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 242,2 mil. lei (57,1 mil. euro), în scădere cu 17,7% în lei şi 28,5% în euro, şi un profit net de 7,6 mil. lei (1,8 mil. euro), în scădere cu 21,6% în lei şi 30,7% în euro faţă de rezultatele din 2008.

Rezultatele sunt sub estimările iniţiale ale companiei, care viza pentru anul trecut o cifră de afaceri de aproximtiv 247 mil. lei (58,9 mil. euro) şi un profit de circa 12,6 mil. lei.

Producătorul are în prezent aproximativ 870 de angajaţi, conform datelor oferite, faţă de 962 de persoane în 2009, potrivit datelor furnizate de companie Bursei de Valori Bucureşti, pe care este listată sub simbolul MPN.

Krommydas susţine că deşi populaţia cumpără tot mai multe produse ieftine, preţul fiind principalul criteriu actual de achiziţie, cotele de piaţă ale companiei Titan nu au fost afectate.

Chifle pentru McDonald's

"De aceea, bugetul de marketing va fi de cinci ori mai mare în perioada octombrie 2010 - septembrie 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent", a mai spus reprezentantul Titan. În plus, el susţine că în aceeaşi perioadă, octombrie 2010 - septembrie 2011, Titan va avea un buget de investiţii de trei milioane de euro.

"Nu planificăm alte investiţii la scara celor pe care le-am realizat în ultimul an, ci doar investiţii minore pentru îmbunătăţiri în fabrică şi pentru noi achiziţii în ceea ce priveşte reţeaua de magazine Belforno. Acum sunt operaţionale 40 de magazine şi vrem să finalizăm alte patru unităţi până la finalul anului", a estimat Krommydas.

Producătorul de panificaţie a demarat în cursul anului trecut investiţii de peste zece milioane de euro în construcţia unei noi unităţi de producţie care va asigura necesarul local de chifle al McDonald's, cel mai mare lanţ local de restaurante fast-food.

Capacitatea de producţie urma să devină operaţională în vara acestui an, potrivit declaraţiilor anterioare ale reprezentanţilor companiei.

"În ceea ce priveşte fabrica de chifle, vă pot spune în acest moment doar că investiţia a evoluat conform planului iniţial", a declarat managerul producătorului de panificaţie Titan.