Veniturile UPC au crescut cu 1% în T2, dar numărul abonaţilor a scăzut

Autor: Magraon Andreea 04.08.2010

UPC România, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a obţinut în al doilea trimestru venituri mai mari cu 1% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce numărul total al abonaţilor a scăzut cu 3,1%, au anunţat reprezentanţii companiei. Astfel, numărul contractelor cu clienţii a scăzut la 1,589 milioane la 30 iunie 2010, cu 54.400 mai puţini decât la finele primului trimestru. Compania a pierdut clienţi pe segmentul de cablu analog, atât din cauza condiţiilor dificile de piaţă, dar şi ca urmare a promovării agresive a serviciilor de televiziune digitală şi HD, au mai spus reprezentanţii operatorului.

"Odată cu deprecierea nivelului de trai, s-a putut observa şi o modificare a comportamentului românilor, tradusă prin renunţarea la anumite servicii. La nivel local, s-a remarcat de asemenea şi migrarea anumitor clienţi către operatori cu preţuri mai mici pentru un conţinut TV mai restrâns", a declarat directorul financiar al UPC România, Severina Pascu.

Compania a înregistrat creşteri ale bazei de clienţi pe cablu digital, HD, internet şi telefonie.

UPC România avea, la jumătatea acestui an, 737.100 de clienţi pe serviciile de cablu analog, 254.000 pe cablu digital, 187.400 pe DTH (televiziune prin satelit), 263.500 pe internet, respectiv 147.400 pe telefonie.