RCS&RDS cumpără cu 30 mil. euro drepturile pentru meciurile de fotbal din Marea Britanie pentru toată zona

Autor: Adrian Seceleanu 04.08.2010

Compania românească RCS&RDS, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii TV din regiune, a cumpărat cu 30,3 mil. euro drepturile de difuzare pentru meciurile de fotbal din campionatul Angliei, scrie publicaţia britanică Broadband TV News.

Meciurile urmează să fie difuzate prin canalul propriu al RCS&RDS, DigiSport, în Ungaria, România, Cehia şi Slovacia, ţări în care compania avea la finele anului trecut aproape 4 milioane de clienţi pentru serviciile TV. În România, compania este lider de piaţă cu 2,7 milioane de clienţi, în timp ce în Ungaria şi Slovacia compania avea la finele anului trecut 560.000, respectiv 305.000 utilizatori pe cablu şi satelit.

Compania deţinută de omul de afaceri orădean Zoltan Teszari ar fi plătit 13 mil. euro doar pentru achiziţia drepturilor Premier League pentru România, potrivit unor surse de pe piaţă. RCS&RDS a cumpărat drepturi de difuzare şi pentru meciurile de fotbal din campionatul Slovaciei, care vor, difuzate odată cu lansarea DigiSport şi pe această piaţă, pe 14 august. Meciurile din prima ligă engleză vor fi însă principala atracţie a canalului de sport al RCS&RDS în Slovacia, potrivit Broadband TV News.

RCS&RDS, primul operator de telecom din România care a investit puternic în achiziţia de conţinut şi şi-a creat propriile posturi TV, difuzează pe canalele DigiSport şi meciuri din campionatul de fotbal din România, Italia, Spania şi Germania, la care se adaugă şi alte sporturi.

Oficialii RCS&RDS nu au răspuns până la închiderea ediţiei întrebărilor ZF privind nivelul investiţiilor companiei în drepturile de difuzare pentru competiţiile sportive.

Compania a lansat luna trecută şi un canal de sport în format de înaltă definiţie (HD), prin care compania transmite la calitate mai bună şi meciurile din campionatul intern.

Cel mai important competitor al RCS&RDS pe piaţa locală de televiziune este Romtelecom, al treilea jucător de pe piaţă după numărul de abonaţi TV. Operatorul, care a devenit activ şi pe segmentul de cablu printr-o nouă companie (NextGen), a anunţat recent că va lansa pe 12 august propriul canal de sport.