Leonardo rămâne cu 137 de magazine în următorii trei ani

Autor: Cristina Stoian 05.08.2010

Leonardo, cel mai mare retailer local de încălţăminte şi marochinărie, intrat în insolvenţă în a doua parte a anului trecut, anunţă că media deschiderilor stabilită la şase noi unităţi anual va fi egală cu cea a închiderilor de magazine neprofitabile.

"Pentru următorii trei ani am decis să deschidem circa şase magazine în fiecare an, dar în acelaşi timp să renunţăm la unităţile care trag businessul în jos. Magazinele programate pentru deschidere sunt proiecte antamate de anul trecut în centre comerciale cu trafic mare asigurat, în care s-a investit semnificativ. Numai acestea sunt spaţiile unde ne permitem să plătim chirie", a declarat Radu Lotrean, asociat coordonator la Casa de Insolvenţă Transilvania, responsabilă cu reorganizarea judiciară a companiei deţinute de omul de afaceri orădean Florin Panea.

În prezent, Leonardo administrează la nivel local circa 137 de magazine. Investiţia în deschiderea unui nou magazine este cuprinsă între 30.000 şi 100.000 de euro.

Mutarea unităţilor neprofitabile i-ar putea aduce lui Panea noi reduceri de costuri, în cazul în care va reuşi să negocieze un nivel al chiriei mai mic decât cel plătit până acum în magazinele sale. În urmă cu o lună, reprezentanţii companiei anunţau că businessul retailerului s-a stabilizat, vânzările ajungând la 200.000 de euro pe zi.

Pentru 2009 compania a anunţat scăderea cifrei de afaceri de la 135,9 mil. euro la 100 de milioane de euro, pe fondul reducerii masive a numărului de puncte de vânzare.

În prezent, Leonardo, care a intrat în insolvenţă la presiunea creditorilor pentru datorii de circa 100 de milioane de euro, spune că se află cu plăţile la zi către furnizori şi colaboratori şi că a finalizat lista creditorilor. În această vară, retailerul va depune planul de reorganizare a companiei, acesta fiind primul pas în încercarea de a ieşi din insolvenţă.

Competitorii Leonardo la nivel local sunt Deichmann, Humanic sau Otter.