Bulgarii de la KAI Ceramics investesc 6 mil. euro pentru a acoperi cererea de pe piaţa locală

Autor: Catalin Lupoaie 05.08.2010

Producătorul bulgar de plăci ceramice KAI Group, deţinut de fondul de investiţii american Advent International, a decis în primăvara acestui an să investească 6 mil. euro în majorarea producţiei cu 10%, după ce vânzările către piaţa românească au ajuns la 25% din totalul grupului în primul semestru. KAI deţine două unităţi de producţie în Bulgaria, situate la circa 140 km de Bucureşti, cu o capacitate de producţie de 18 milioane mp, care va ajunge la 20 de milioane mp în primăvara lui 2011.

"Vânzările din România generează deja circa 25% din veniturile grupului KAI şi din acest motiv s-a luat decizia de majorare a unităţilor de producţie. Dezvoltarea diviziei din România a fost peste aşteptări şi pentru a putea atinge ţinta de a avea un sfert din piaţa locală până în 2012 a trebuit să majorăm producţia cu încă două milioane de metri pătraţi", a declarat Cătălin Rotaru, country manager al KAI Ceramics.

Compania şi-a revizuit în creştere estimările pentru anul acesta privind cifra de afaceri, luând în calcul vânzările din primele şase luni, şi se aşteaptă la o majorare a businessului cu 70% faţă de 2009, până la 13,5 mil. euro. În luna ianuarie compania anunţa că vrea o creştere de 50%.

"Majorarea vânzărilor din primele şase luni s-a datorat extinderii pe segmentul de bricolaj, unde suntem prezenţi în trei lanţuri, precum şi consolidării distribuitorilor care au intrat pe piaţă cu produse noi la începutul anului", explică Rotaru. KAI Ceramics a intrat pe piaţa locală în primăvara anului trecut şi distribuia 20 de game de produse, iar acum a ajuns la 50. Bulgarii au realizat anul trecut venituri de

8 mil. euro pe piaţa locală, din care subsidiara KAI Ceramics a generat 2,7 milioane de euro, restul fiind vânzări directe din Bulgaria.

Finisarea apartamentelor a majorat vânzările

Rotaru susţine că vânzările de gresie şi faianţă au fost impulsionate în primele şase luni de faptul că dezvoltatorii imobiliari au decis să finiseze apartamentele pe care le-au construit în anii trecuţi, pentru că locuinţele "la roşu" nu se mai vând.

"Proiectele care erau blocate au fost reluate, pentru că investitorii şi-au dat seama că nu mai cumpără nimeni apartamentele dacă nu sunt finisate. În plus, pe timp de criză oamenii vor să se simtă bine când cumpără ceva şi aleg de cele mai multe ori produse noi", afirmă Rotaru. Compania a investit de la intrarea pe piaţa locală circa 500.000 de euro în promovarea produselor.

Rotaru consideră că piaţa de plăci ceramice nu va scădea anul acesta cu mai mult de 5-10%, faţă de nivelul de 150 mil. euro înregistrat în 2009. "Luând în calcul situaţia importurilor din primele luni ale anului, consider că piaţa va scădea doar cu 5-10% în valoare, pentru că de obicei semestrul doi este mai dinamic decât primul, pentru că în toamnă se termină casele începute în primăvară", spune managerul KAI.

Cele mai mari vânzări, în Anglia

Kai comercializează plăci ceramice la nivel naţional prin reţeaua de distribuitori locali, printre care Delta Distribution, Tiger Amira Oradea şi PremierCom Slobozia, dar şi prin reţeaua de retaileri Baumax, Praktiker şi Bricostore.

Grupul KAI, care a înregistrat o cifră de afaceri de 50 mil. euro în 2008, exportă circa 50% din producţie, cea mai mare piaţă de desfacere fiind Anglia, însă pe termen mediu KAI vrea ca România să aibă o poziţie puternică în business, pentru că în Anglia nu mai este loc de creştere, fiind o piaţă matură. Bulgarii au investit circa 40 mil. euro în ultimii ani în majorarea capacităţilor de producţie.