Ce spun recruiterii despre demersul Google: fie nu e un job real, fie headhunterii nu au reuşit să găsească un candidat bun
Recruiterii sunt surprinşi de modalitatea de recrutare aleasă de
Google pentru poziţia de country manager, întrucât companiile mari
apelează, de regulă, la firme de headhunting atunci când au nevoie
de candidaţi pentru poziţii de top management.
Pe de altă parte, încă de anul trecut o parte din angajatorii care
făceau recrutări la nivel executiv au început să folosească
site-urile de recrutare sau ziarele generaliste, în încercarea de a
evita costurile pe care le implică firmele de recrutare sau
headhunting.
Compania Lugera & Makler, liderul pieţei locale de recrutare,
cu afaceri de 21,5 milioane de euro anul trecut, nu a fost
contactată de Google până în prezent pentru recrutarea poziţiei de
country manager din România. Specialiştii spun însă că, de regulă,
cei care iniţiază procesul de recrutare sunt recruiterii, care,
prin networking, recomandări sau prin parteneriate ajung să lucreze
cu marile corporaţii, şi nu invers.
"Modalitatea de recrutare ţine foarte mult de decizia fiecărei
companii şi nu neapărat de bani. Probabil că Google a luat această
decizie pentru că activând în domeniul online, poate avea un filtru
mai bun apelând la o modalitate de recrutare online", spune Iuliana
Badea, sales manager în cadrul Lugera& Makler.
Cel puţin 50 de companii şi-au schimbat directorii generali,
country managerii sau angajaţii de pe poziţia de CEO în prima
jumătate a acestui an, iar majoritatea schimbărilor au avut loc în
domeniul IT, potrivit unor date centralizate de ZF. Companiile au
început să folosească metode ieftine de recrutare pentru poziţii de
top management, odată ce firmele de recrutare şi-au scăzut din
tarife, iar cele de headhunting, care practică tarife de mii sau
chiar de zeci de mii de euro au mai pierdut din clienţi. Totodată,
surse din piaţă spun că o parte din headhunterii de pe piaţa locală
au făcut rabat de la calitate în ultimii doi ani, ceea ce i-a
determinat pe unii angajatori să renunţe la serviciile lor.
"Sunt convins că Google a apelat şi la headhunteri, însă să nu
uităm că firmele de headhunting nu pot duce întotdeauna o misiune
până la capăt. Probabil că există în România candidaţi pentru
această poziţie, dar lucrează în companii de talia IBM sau Oracle,
unde le este deocamdată bine şi nu vor să facă o schimbare, din
cauza situaţiei neclare de pe piaţă. Oamenii sunt mai reticenţi în
ceea ce priveşte schimbările de job în ultimul an", spune Sorin
Roibu, managing director în cadrul firmei de executive search
Arthur Hunt.
George Butunoiu, managing partner al firmei cu acelaşi nume şi unul
dintre cei mai cunoscuţi headhunteri din piaţă, este de părere că
jobul postat pe site-ul de recrutare Bestjobs nu poate fi
real.
"Nu cred că este un job real, pentru că nu are logică. Nu m-ar mira
să primească 100.000 de CV-uri pentru această poziţie, pentru că
mulţi vor aplica. Companiile mari nu fac recrutări la nivel de top
prin astfel de modalităţi", spune Butunoiu, care a adăugat că nu
are o explicaţie pentru motivul pentru care Google şi-a postat
anunţul de angajare şi pe site-ul propriu.
"Dacă fac acest lucru de doi ani (postează anunţul de recrutare
pentru poziţia de country manager pe
site-uri - n. red.), înseamnă că vor să facă trafic, să-şi creeze o
bază de date, altă explicaţie nu găsesc", a mai spus
Butunoiu.