Ce spun recruiterii despre demersul Google: fie nu e un job real, fie headhunterii nu au reuşit să găsească un candidat bun

Autor: Adelina Mihai 09.08.2010

Recruiterii sunt surprinşi de modalitatea de recrutare aleasă de Google pentru poziţia de country manager, întrucât companiile mari apelează, de regulă, la firme de headhunting atunci când au nevoie de candidaţi pentru poziţii de top management.
Pe de altă parte, încă de anul trecut o parte din angajatorii care făceau recrutări la nivel executiv au început să folosească site-urile de recrutare sau ziarele generaliste, în încercarea de a evita costurile pe care le implică firmele de recrutare sau headhunting.
Compania Lugera & Makler, liderul pieţei locale de recrutare, cu afaceri de 21,5 milioane de euro anul trecut, nu a fost contactată de Google până în prezent pentru recrutarea poziţiei de country manager din România. Specialiştii spun însă că, de regulă, cei care iniţiază procesul de recrutare sunt recruiterii, care, prin networking, recomandări sau prin parteneriate ajung să lucreze cu marile corporaţii, şi nu invers.
"Modalitatea de recrutare ţine foarte mult de decizia fiecărei companii şi nu neapărat de bani. Probabil că Google a luat această decizie pentru că activând în domeniul online, poate avea un filtru mai bun apelând la o modalitate de recrutare online", spune Iuliana Badea, sales manager în cadrul Lugera& Makler.
Cel puţin 50 de companii şi-au schimbat directorii generali, country managerii sau angajaţii de pe poziţia de CEO în prima jumătate a acestui an, iar majoritatea schimbărilor au avut loc în domeniul IT, potrivit unor date centralizate de ZF. Companiile au început să folosească metode ieftine de recrutare pentru poziţii de top management, odată ce firmele de recrutare şi-au scăzut din tarife, iar cele de headhunting, care practică tarife de mii sau chiar de zeci de mii de euro au mai pierdut din clienţi. Totodată, surse din piaţă spun că o parte din headhunterii de pe piaţa locală au făcut rabat de la calitate în ultimii doi ani, ceea ce i-a determinat pe unii angajatori să renunţe la serviciile lor.
"Sunt convins că Google a apelat şi la headhunteri, însă să nu uităm că firmele de headhunting nu pot duce întotdeauna o misiune până la capăt. Probabil că există în România candidaţi pentru această poziţie, dar lucrează în companii de talia IBM sau Oracle, unde le este deocamdată bine şi nu vor să facă o schimbare, din cauza situaţiei neclare de pe piaţă. Oamenii sunt mai reticenţi în ceea ce priveşte schimbările de job în ultimul an", spune Sorin Roibu, managing director în cadrul firmei de executive search Arthur Hunt.
George Butunoiu, managing partner al firmei cu acelaşi nume şi unul dintre cei mai cunoscuţi headhunteri din piaţă, este de părere că jobul postat pe site-ul de recrutare Bestjobs nu poate fi real.
"Nu cred că este un job real, pentru că nu are logică. Nu m-ar mira să primească 100.000 de CV-uri pentru această poziţie, pentru că mulţi vor aplica. Companiile mari nu fac recrutări la nivel de top prin astfel de modalităţi", spune Butunoiu, care a adăugat că nu are o explicaţie pentru motivul pentru care Google şi-a postat anunţul de angajare şi pe site-ul propriu.
"Dacă fac acest lucru de doi ani (postează anunţul de recrutare pentru poziţia de country manager pe
site-uri - n. red.), înseamnă că vor să facă trafic, să-şi creeze o bază de date, altă explicaţie nu găsesc", a mai spus Butunoiu.