Distribuitorul RHS: Cel mai mare client al nostru este eMag. Nu vrem să cumpărăm un retailer online

Autor: Magraon Andreea 11.08.2010

RHS Company, unul dintre cei mai importanţi distribuitori de IT de pe piaţa locală, nu intenţionează să achiziţioneze un magazin online, aşa cum au făcut rivalii de la Asesoft Distribution când au preluat eMag, deoarece acest lucru ar echivala cu "atacarea partenerilor" companiei, a declarat pentru ZF Dragoş Popescu, directorul general al companiei.
În afară de pcfun.ro deţinut de FitDistribution, controlat de omul de afaceri Marius Ghenea, sau de eMAG, cel mai mare retailer online din România, pe piaţă sunt mai multe magazine online mici care ar putea fi subiectul unor achiziţii. Un exemplu este cel.ro, deţinut de Corsar Grup, care a fost anul trecut de vânzare.
RHS ţinteşte afaceri de 95 de milioane de euro în acest an, comparativ cu 58,8 milioane anul trecut. "În primul semestru, RHS a avut o creştere a afacerilor cu 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 35 de milioane de euro", a declarat Popescu. De asemenea, RHS Company vrea să obţină în acest an un profit net de 1,9 milioane de euro, faţă de 875.000 de euro de anul trecut.
În primul semestru al acestui an Asesoft Distribution, cel mai mare distribuitor IT&C de pe piaţă, a înregistrat o cifră de afaceri de 54 de milioane de euro (67,8 mil. dolari), în creştere cu 33% (în dolari) faţă de anul precedent.
Popescu nu a oferit detalii despre rezultatele financiare ale Tornado Sistems, cu care RHS Company şi-a integrat anul trecut operaţiunile. "A fost vorba de o integrare operaţională. Ce s-a întâmplat a fost unirea operaţiunilor. Sunt două firme care şi-au păstrat acţionariatul, cu strategii proprii de dezvoltare", spune Popescu. Anul trecut Tornado Sistems a avut o pierdere de 4,1 milioane de euro, iar afacerile au scăzut dramatic de la aproape 100 de milioane de euro în 2007 la 16,4 milioane de euro, potrivit Registrului Comerţului. "În ceea ce priveşte rezultatele financiare din 2009, noi ne-am atins obiectivele. Obiectivul principal al RHS pentru anul 2009 a fost de a-şi creşte cota de piaţă pe toate segmentele pe care activează şi de a nu pierde bani. Am crescut cota de piaţă pe toate categoriile de produse pe care le vindem, de asemenea pe toate canalele de vânzare pe care suntem activi", a spus Popescu fără a da alte detalii. Un alt obiectiv al RHS a fost preluarea businessului de volum de la Tornado şi eficientizarea operaţiunilor.
Pe de altă parte, spune Popescu, obiectivul Tornado pe anul trecut a fost restructurarea şi eficientizarea, după ce a avut probleme financiare pe fondul crizei şi al scăderii pieţei. "Restructurarea a constat în păstrarea businessului de networking, cel cu care a început şi unde avea experienţă şi să renunţe la businessul de volum care îi solicită resurse financiare foarte mari. În acest moment putem spune că obiectivul a fost îndeplinit", a adăugat directorul RHS.
Potrivit lui Popescu, compania are aproape 2.000 de clienţi, eMAG fiind cel mai mare client. "Atacăm toate canalele de distribuţie cu portofoliul de produse pe care-l avem. Lucrăm cu cele mai mari branduri din lume, Asus, Canon, HP, LG , Microsoft, Samsung, Sony, Toshiba", a spus el.
Cel mai bine vândute produse ale companiei sunt netbook-urile, care reprezintă 30% din vânzări. De asemenea, segmentul consumer are o cotă de 35-40% din afacerile RHS.
Dragoş Popescu spune că planul potrivit căruia compania trebuie să ajungă numărul unu pe piaţa de distribuţie rămâne în picioare.
Dragoş Popescu susţine că piaţa locală de distribuţie de IT va fi egală cu cea de anul trecut, în jurul valorii de 700 de milioane de euro.