Ina Center şi Privilege devin parfumerii Marionnaud până la sfârşitul anului

Autor: Cristina Stoian 11.08.2010

"Transformarea va avea loc în două etape. Iniţial vom schimba numele Ina Center în Marionnaud by Ina pentru a nu pierde din renumele pe care Ina l-a construit pe piaţa românească, fiind printre primele parfumerii deschise aici, şi apoi vom trece la brandul Marion­naud. Pentru magazinele Privilege cred că schimbarea nu va crea probleme, deoarece nu are puterea numelui pe care îl are Ina. Vom face rebranding direct", a declarat pentru ZF Sorana Georgia, care a preluat funcţia de country manager al companiei în urmă cu două luni jumătate.
În iulie anul trecut, Ina Internaţional şi Privilege Internaţional, deţinute în proporţie de 51% de compania franceză Marionnaud Parfumeries, restul de 49% de acţiuni aparţinând omului de afaceri elen George Georgandas, au fost preluate de AS Watson, prin intermediul Marion­naud Germania. La rândul său AS Watson face parte din grupul Hutchison Whampoa cu sediul central în Hong Kong. Tranzacţia, a cărei valoare nu a fost făcută publică, a cuprins magazinele din România, Ungaria, Cehia, Ungaria şi Polo­nia, multe dintre acestea fiind rebranduite.
Până în luna mai, Eugen Bartha ocupa poziţia de director general al celor două companii la nivel local. "Am fost recrutată odată cu Liana Cristea, care ocupă acum postul de CFO. La ora aceasta atribuţiile sunt împărţite în trei, practic este un mini-board. Eu mă ocup de partea de vânzări, de marketing, logistică, Eugen Bartha de partea de cumpărări, iar Liana Cristea de partea financiară şi IT", spune Georgia. Împreună vor implementa noile strategii.

Magazine open-space
Schimbarea de brand planificată de noua conducere la nivel local are un termen scurt, "poate până la sfârşitul anului", dar procesul are nevoie şi de acordul pro­prietarilor de spaţii comerciale. Deasupra biroului actualului country manager atârnă harta magazinelor Ina şi Privilege, punctată cu albastru şi roşu. În toată ţara sunt 24 de magazine Ina şi 29 de magazine Privilege, dar multe zone sunt neacoperite de cele două culori, drept pentru care în paralel cu schimbarea numelui, compania va căuta şi oportunităţi de extindere în oraşe ca Deva, Sibiu, Baia Mare sau Satu Mare.
Conceptul de magazin pe care l-a avut până acum Ina Center şi Privilege este "anacronic", în opinia Soranei Georgia. Tipul tradiţional de prezentare a produselor, la rafturi în spatele unor tejghele nu se mai pliază astăzi pe noul concept. Noile magazine open-space vor da posibilitatea consu­matorului să testeze produsele. "Businessul acesta este foarte senzorial, dacă nu miroşi un parfum, nu poţi să-l cumperi chiar dacă îl cunoşti. Este absolut obligatoriu să schimbăm conceptul, pentru că oamenii vor să testeze, vor să atingă, vor să miroasă produsele. În plus, vom avea o prezentare separată a produselor pentru dame şi bărbaţi, iar culorile predominante în magazine vor fi violet şi alb", spune Georgia.
Investiţia în transformarea magazinelor porneşte de la "câteva zeci de mii de euro", după cum afirmă directorul companiei, întrucât "trebuie redefinite rafturile şi toate elementele de decor".

Mizează pe marcă proprie
Brandul Marionnaud, care comer­cializează produse selective (produse de marcă care se adresează clienţilor cu veni­turi peste medie) este deja prezent pe piaţa locală, primul magazin fiind deschis în AFI Palace Cotroceni. Aceeaşi imagine o vor pre­lua şi majoritatea magazinelor Ina Cen­ter şi Privilege pe ale căror rafturi se găsesc produse Kenzo, Bucheron, Thierry Mugler, Gucci, Escada, Lancôme, Dior sau Chanel.
În paralel, conducerea companiei vrea să testeze şi un alt concept de magazin, cu produse "mai puţin selective", întrucât tendinţa multor clienţi este de a cumpăra, chiar dacă în acelaşi ritm ca şi până acum, produse având fie litrajul, fie preţul mai mic. "De săptămâna viitoare vom aplica acest concept, care se va numi Ina Market, nume folosit pentru a arăta deschiderea către o categorie mai largă de consumatori şi care va avea, pe lângă produsele selective, şi produse mai accesibile. Am ales cinci unităţi în funcţie de bonul mediu, frecvenţa şi concurenţă, binenţeles, iar dacă proiectul va avea success, este posibil ca pe viitor să păstrăm două branduri, Marionnaud şi Ina Market pentru a nu asocia Marionnaud cu produsele de masă", este de părere Georgia. În prezent Ina International a încheiat contracte cu cinci furnizori pentru 700 de noi articole, printre noile branduri numărându-se L'Oreal, Garnier sau Nivea. Pe lângă acestea, parfumeriile vor avea şi produse exclusive şi "own brands", mai ief­­­tine decât cele de marcă datorită investi­ţii­lor reduse în marketing. "Multe produse vor fi sub marca Marionnaud. Ele nu au ne­voie de o investiţie mare în marketing şi ca atare vin la preţuri mai bune", detaliază Georgia.
Toate aceste schimbări sunt menite să stopeze scăderile cu care Ina International şi Privilege International s-au confruntat în ultimii doi ani şi să "repornească busi­nessul", începând din 2011. Anul trecut cele două companii au avut o cifră de afaceri cumulată de 12,3 milioane de euro şi pier­deri de circa 2 milioane de euro. Principalii competitori ai noilor parfumerii Marion­naud sunt Sephora şi Douglas.