Ina Center şi Privilege devin parfumerii Marionnaud până la sfârşitul anului
"Transformarea va avea loc în două etape. Iniţial vom schimba
numele Ina Center în Marionnaud by Ina pentru a nu pierde din
renumele pe care Ina l-a construit pe piaţa românească, fiind
printre primele parfumerii deschise aici, şi apoi vom trece la
brandul Marionnaud. Pentru magazinele Privilege cred că schimbarea
nu va crea probleme, deoarece nu are puterea numelui pe care îl are
Ina. Vom face rebranding direct", a declarat pentru ZF Sorana
Georgia, care a preluat funcţia de country manager al companiei în
urmă cu două luni jumătate.
În iulie anul trecut, Ina Internaţional şi Privilege Internaţional,
deţinute în proporţie de 51% de compania franceză Marionnaud
Parfumeries, restul de 49% de acţiuni aparţinând omului de afaceri
elen George Georgandas, au fost preluate de AS Watson, prin
intermediul Marionnaud Germania. La rândul său AS Watson face
parte din grupul Hutchison Whampoa cu sediul central în Hong Kong.
Tranzacţia, a cărei valoare nu a fost făcută publică, a cuprins
magazinele din România, Ungaria, Cehia, Ungaria şi Polonia, multe
dintre acestea fiind rebranduite.
Până în luna mai, Eugen Bartha ocupa poziţia de director general al
celor două companii la nivel local. "Am fost recrutată odată cu
Liana Cristea, care ocupă acum postul de CFO. La ora aceasta
atribuţiile sunt împărţite în trei, practic este un mini-board. Eu
mă ocup de partea de vânzări, de marketing, logistică, Eugen Bartha
de partea de cumpărări, iar Liana Cristea de partea financiară şi
IT", spune Georgia. Împreună vor implementa noile strategii.
Magazine open-space
Schimbarea de brand planificată de noua conducere la nivel local
are un termen scurt, "poate până la sfârşitul anului", dar procesul
are nevoie şi de acordul proprietarilor de spaţii comerciale.
Deasupra biroului actualului country manager atârnă harta
magazinelor Ina şi Privilege, punctată cu albastru şi roşu. În
toată ţara sunt 24 de magazine Ina şi 29 de magazine Privilege, dar
multe zone sunt neacoperite de cele două culori, drept pentru care
în paralel cu schimbarea numelui, compania va căuta şi oportunităţi
de extindere în oraşe ca Deva, Sibiu, Baia Mare sau Satu
Mare.
Conceptul de magazin pe care l-a avut până acum Ina Center şi
Privilege este "anacronic", în opinia Soranei Georgia. Tipul
tradiţional de prezentare a produselor, la rafturi în spatele unor
tejghele nu se mai pliază astăzi pe noul concept. Noile magazine
open-space vor da posibilitatea consumatorului să testeze
produsele. "Businessul acesta este foarte senzorial, dacă nu miroşi
un parfum, nu poţi să-l cumperi chiar dacă îl cunoşti. Este absolut
obligatoriu să schimbăm conceptul, pentru că oamenii vor să
testeze, vor să atingă, vor să miroasă produsele. În plus, vom avea
o prezentare separată a produselor pentru dame şi bărbaţi, iar
culorile predominante în magazine vor fi violet şi alb", spune
Georgia.
Investiţia în transformarea magazinelor porneşte de la "câteva zeci
de mii de euro", după cum afirmă directorul companiei, întrucât
"trebuie redefinite rafturile şi toate elementele de decor".
Mizează pe marcă proprie
Brandul Marionnaud, care comercializează produse selective
(produse de marcă care se adresează clienţilor cu venituri peste
medie) este deja prezent pe piaţa locală, primul magazin fiind
deschis în AFI Palace Cotroceni. Aceeaşi imagine o vor prelua şi
majoritatea magazinelor Ina Center şi Privilege pe ale căror
rafturi se găsesc produse Kenzo, Bucheron, Thierry Mugler, Gucci,
Escada, Lancôme, Dior sau Chanel.
În paralel, conducerea companiei vrea să testeze şi un alt concept
de magazin, cu produse "mai puţin selective", întrucât tendinţa
multor clienţi este de a cumpăra, chiar dacă în acelaşi ritm ca şi
până acum, produse având fie litrajul, fie preţul mai mic. "De
săptămâna viitoare vom aplica acest concept, care se va numi Ina
Market, nume folosit pentru a arăta deschiderea către o categorie
mai largă de consumatori şi care va avea, pe lângă produsele
selective, şi produse mai accesibile. Am ales cinci unităţi în
funcţie de bonul mediu, frecvenţa şi concurenţă, binenţeles, iar
dacă proiectul va avea success, este posibil ca pe viitor să
păstrăm două branduri, Marionnaud şi Ina Market pentru a nu asocia
Marionnaud cu produsele de masă", este de părere Georgia. În
prezent Ina International a încheiat contracte cu cinci furnizori
pentru 700 de noi articole, printre noile branduri numărându-se
L'Oreal, Garnier sau Nivea. Pe lângă acestea, parfumeriile vor avea
şi produse exclusive şi "own brands", mai ieftine decât cele de
marcă datorită investiţiilor reduse în marketing. "Multe produse
vor fi sub marca Marionnaud. Ele nu au nevoie de o investiţie mare
în marketing şi ca atare vin la preţuri mai bune", detaliază
Georgia.
Toate aceste schimbări sunt menite să stopeze scăderile cu care Ina
International şi Privilege International s-au confruntat în ultimii
doi ani şi să "repornească businessul", începând din 2011. Anul
trecut cele două companii au avut o cifră de afaceri cumulată de
12,3 milioane de euro şi pierderi de circa 2 milioane de euro.
Principalii competitori ai noilor parfumerii Marionnaud sunt
Sephora şi Douglas.