Vânzarile de bere continua sa scada, dar ritmul s-a înjumatatit în trim. II

Autor: Diana Tudor Stoica 17.08.2010

Vânzarile de bere au scazut cu 7,5% în prima jumatate a acestui an comparativ cu primul semestru al anului 2009, la 7,9 milioane de hectolitri, dupa un trimestru doi cu o scaderi mai mici comparativ cu cele din perioada similara a anului precedent, potrivit estimarilor ZF pe baza datelor Institutului National de Statistica (INS). Astfel, în timp ce piata berii a înregistrat un declin de 17,3% în cel de-al doilea trimestru al anului 2009, anul acesta consumul a scazut cu doar 5,7%, fata de un declin de 10,5% în primele trei luni ale anului. Per total, românii au consumat cu 7,5% mai putina bere în primele sase luni ale acestui an, echivalentul a 32 de milioane de PET-uri de bere la doi litri. În perioada ianuarie-iunie a anului trecut acest sector a înregistrat o scadere de peste 14%, potrivit estimarilor ZF. "Piata a avut scaderi mai mici decât cele înregistrate în prima jumatate a anului trecut, în special în ceea ce priveste cel de-al doilea trimestru al acestui an. Daca august va continua sa fie la fel de calduros pâna la final si temperaturile vor continua sa fie ridicate si în septembrie, avem sanse sa înregistram rezultate mult mai bune în trimestrul trei al acestui an la nivel de piata", a declarat Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod, producatorul berilor Tuborg si Skol. Piata berii, cu vânzari de 17,6 milioane de hectolitri si peste un miliard de euro în 2009, se confrunta cu scaderi semnificative ale vânzarilor de aproape doi ani. Aceasta diminuare a consumului de bere i-a determinat pe cei mai mari producatori de bere, Ursus Breweries, Heineken România si Bergenbier, sa apeleze la diferite metode de reducere a costurilor, inclusiv închideri de fabrici. Ultima unitate de productie închisa a fost fabrica de la Blaj a producatorului Bergenbier, a carei productie va fi transferata la Ploiesti.