Bergenbier angajează oameni de vânzări pentru a acoperi magazinele mici

Autor: Diana Tudor Stoica 18.08.2010

Producătorul Bergenbier, numărul trei în piaţa locală a berii care a anunţat recent că va închide fabrica de la Blaj urmând a disponibiliza peste 170 de angajaţi, şi-a mărit echipa de vânzări cu 12% de la începutul acestui an cu scopul de a creşte vânzările companiei în magazinele de cartier.

"În anul 2010, forţa de vânzări a Bergenbier S.A. a crescut cu 12%", a declarat Mihai Ghyka, directorul general al Bergenbier SA, parte a grupului StarBev.

Reprezentanţii companiei nu au precizat însă câţi oameni lucrează în vânzări.

Ghyka nu a oferit mai multe detalii legate de strategia şi obiectivele companiei însă recrutările pentru creşterea echipei de vânzări nu s-au încheiat în condiţiile în care doar luna aceasta Bergenbier a postat şase anunţuri pe site-urile de recrutare online pentru mai multe judeţe din întreaga ţară. Potrivit acestor anunţuri, zonele în care Bergenbier SA caută agenţi de vânzări în prezent sunt Cluj, Bihor, Caraş-Severin, Bacău, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Bucureşti.

Obiectivul urmărit de producătorul berilor Bergenbier şi Beck's prin creşterea forţei de vânzări este dezvoltarea companiei pe canalul de retail tradiţional prin creşterea volumului de vânzări către magazinele de cartier şi consolidarea prezenţei mărcilor din portofoliu la nivelul zonelor pentru care recrutează, potrivit informaţiilor publicate în cadrul anunţurilor de recrutare.

Bergenbier SA, fosta InBev România, a fost vândută de Anheuser-Busch InBev către fondul de investiţii CVC Capital Partners la finalul anului trecut împreună cu alte opt companii din Europa Centrală şi de Est pe care liderul mondial al pieţei berii nu le mai considera "pieţe-cheie".

Schimbări la Bergenbier

După schimbarea de acţionariat, conducerea companiei a fost preluată de la începutul acestui an de Mihai Ghyka, cel care a mai fost directorul general al producătorului berii Bergenbier în perioada decembrie 2005 - martie 2008, după aproape nouă ani în care a făcut parte din management.

Din momentul în care Ghyka a venit la cârma producătorului de bere, compania a revenit la valorile de bază ale brandului Bergenbier - cel mai vândut din portofoliu, valori care fuseseră schimbate complet cu un an în urmă.

Astfel, culoarea ambalajului Bergenbier a fost schimbată din nou în galben din roşu, mesajul a redevenit unul adresat publicului masculin după ce a fost reluată campania Ziua Bărbatului, iar Bergenbier a redevenit sponsor principal al unei competiţii fotbalistice prin semnarea unui contract cu Liga I, după ce a pierdut contractul derulat timp de zece ani cu echipa naţională de fotbal la finalul lui 2008.

"În ceea ce priveşte modificarea reţetei, revenirea la culoarea galbenă a însemnat şi o îmbunătăţire a acesteia, către o bere cât mai completă şi masculină. Cel mai important lucru este că la începutul acestui an am luat o serie de decizii care încep să dea roade, iar semnalele din piaţă sunt pozitive", a afirmat Ghyka.

El a completat că în urma acestor schimbări cota de piaţă a companiei a crescut cu 1% în prima jumătate a acestui an, potrivit studiilor realizate de compania de cercetare a pieţei MEMRB citate de şeful Bergenbier.