Şeful Google deplânge soarta „generaţiei Facebook“: vor ajunge să-şi schimbe numele

Autor: Magraon Andreea 18.08.2010

Eric Schmidt, CEO-ul Google, cel mai mare motor de căutare din lume, susţine că utilizatorii care postează informaţii personale pe internet, în special pe populara reţea de socializare Facebook, ar putea fi nevoiţi în viitor să-şi schimbe numele pentru a-şi ascunde trecutul - aşa cum este el "povestit" de pozele şi mesajele de pe internet, relatează cotidianul britanic The Independent.

"Nu cred că societatea înţelege ce se întâmplă când orice informaţie este disponibilă, cunoscută şi stocată mereu. Trebuie să ne gândim serios la aceste lucruri", spune directorul Google.

Publicaţia britanică acordă spaţii largi afirmaţiilor lui Schmidt, insistând însă asupra contradicţiilor existente între ceea ce spune şeful Google şi ceea ce face de fapt compania americană. The Independent notează, de exemplu, că Google încasează anual miliarde de dolari tocmai din căutările pe internet şi din colectarea şi stocarea datelor utilizatorilor pentru a le folosi apoi pentru campanii de publicitate personalizate.

Gigantul american deţine de asemenea site-ul de videosharing YouTube, unde utilizatorii îşi postează propriile videoclipuri, şi procesează miliarde de e-mailuri prin serviciul Gmail.

De asemenea, prin serviciul Google Street View, gigantul american oferă imagini cu străzile oraşelor. O serie de achiziţii recente indică faptul că Google se îndreaptă spre sectorul reţelelor sociale - segmentul unde apar cele mai multe probleme de protecţie a datelor personale, relatează cotidianul britanic.

În prezent, peste 600 de milioane de persoane au conturi pe reţele de socializare, 500 de milioane fiind numai pe Facebook, reţea de socializare care a fost implicată de-a lungul timpului în diferite scandaluri legate de păstrarea datelor utilizatorilor.

În România, peste 1,5 milioane de persoane au conturi pe Facebook.

"Misiunea declarată a Google este de a înregistra orice activitate de pe internet şi apoi de a o face publică, iar acest lucru aduce profituri foarte mari tocmai pentru că societatea nu înţelege consecinţele postării informaţiilor online", este de părere Chris Williams, editor la site-ul de ştiri tehnologice The Register.

Google critică public Facebook, dar pe de altă parte se pregăteşte pentru a rivaliza cu reţeaua socială, una dintre cele mai de succes afaceri din ultimii ani. Cea mai recentă este achiziţia Jambool, companie specializată în jocurile online pentru reţelele sociale. În această lună Google a cumpărat cu 200 de milioane de dolari Slide, dezvoltator de aplicaţii pentru Facebook şi a investit 100 de milioane de dolari în Zynga, cel mai mare dezvoltator de jocuri pentru reţele sociale.

Potrivit Financial Times, gigantul american a făcut mai mult achiziţii pentru a-şi dezvolta propria infrastructură de reţea socială. "Vom vedea în viitor o apropiere a Google spre sfera socială în următoarele luni. Şi asta ar putea fi riscant pentru Facebook", a declarat Augie Ray, analist la compania de cercetare Forrest Research.

"Au eşuat în a inova singuri şi acum aruncă banii pe alţii", comentează critic achiziţiile Google o persoană apropiată Facebook.

Google a mai avut o tentativă de a lupta împotriva Facebook, prin Google Buzz, un serviciu de mesagerie integrat în Gmail. Acesta nu a avut succes deoarece avea puţine opţiuni şi nu includea jocuri sau aplicaţii, potrivit Financial Times.

Ce spune Eric Schmidt