Decathlon începe la Cluj lupta directă cu Hervis şi Intersport în mallul Polus Center

Autor: Cristina Stoian 18.08.2010

Austriecii de la Immoeast, proprietarii centrului comercial Polus din Cluj-Napoca, au decis să mute magazinele Media Galaxy şi Debenhams pentru a face loc retailerului francez de articole sportive Decathlon, care va deschide joi cel de-al doilea magazin din România, pe o suprafaţă de 3.200 de metri pătraţi.



"Deschiderea magazinului, care are o suprafaţă de 3.200 de metri pătraţi, a presupus relocarea magazinului de îmbrăcăminte şi accesorii Debenhams într-un alt spaţiu de 800 de metri pătraţi şi a magazinului de electronice şi electrocasnice Media Galaxy. Cel din urmă va ocupa o suprafaţă de aproximativ 3.000 de metri pătraţi, lângă noul magazin Decathlon", au spus reprezentanţii Polus Center Cluj.

Media Galaxy, brand deţinut de omul de afaceri Dan Ostahie, proprietarul Altex, va fi mutat la rândul său pe o parte din spaţiul ocupat anterior de magazinul Debenhams şi pe spaţiul unui magazin de mobilă, la rândul lor relocate în cadrul mallului.

Decathlon, care a încheiat 2009, primul an de prezenţă la nivel local, cu afaceri de 9,1 mil. euro, generate de singurul magazin deţinut în Militari Shopping Center din Bucureşti, deschide săptămâna aceasta a doua unitate într-unul dintre centrele comerciale cu cei mai mulţi chiriaşi care comercializează articole şi echipamente sportive.

Primul mall în care se bat Decathlon, Hervis şi Intersport

Astfel francezii vor intra în luptă directă pentru atragerea clienţilor cu cei mai importanţi competitori ai lor, Hervis şi Intersport, nume prezente de asemenea în centrul comercial din Cluj. Este pentru prima dată când cele trei nume îşi dispută direct acelaşi "teritoriu", în condiţiile în care în urmă cu peste un an Militari Shopping Center a fost singurul proiect care a atras două dintre acestea, pe Hervis şi Decathlon în interiorul aceluiaşi centru comercial.

În mallul din Cluj mai sunt prezenţi alţi nouă re taileri de sport, printre care Adidas, Reebok sau Lotto. Din suprafaţa totală închiriabilă de peste 60.000 mp, peste 6.700 mp sunt ocupaţi de cele 11 magazine de sport. Polus Center Cluj are peste 186 de magazine.

"Odată cu crearea acestui nucleu în retailul de sport în centrul comercial Polus Center, cine va căuta astfel de produse cu siguranţă va şti unde să le găsească. Ca orice concurenţă, venirea unor jucători importanţi va avea o influenţă asupra businessului nostru, care însă nu va fi neapărat negativă. Concurenţii noştri pot atrage o altă gamă de clienţi sau chiar pot scoate în evidenţă produsele noastre", este de părere Cătălin Pozdarie, directorul general al reţelei Hervis, care anunţă că nu se pune problema de potenţial al pieţei.

Pozdarie dă ca exemplu piaţa de construcţii, unde au intrat la nivel local foarte mulţi retaileri de bricolaj ca Praktiker, Dedeman, Bricostore sau Baumax şi care nu au probleme din cauza competiţiei puternice.

Hervis care alege pentru magazinele sale o suprafaţă cuprinsă între 800 şi 1.500 de metri pătraţi, a avut afaceri de 10,26 mil. euro la nivelul lui 2009, cu şapte magazine.

Reţeaua Intersport, care potrivit propriului site deţine 15 unităţi, a avut anul trecut afaceri de 21 de milioane de euro în România, potrivit datelor companiei.

Urmează Braşovul, Iaşiul şi al doilea magazin în Capitală

Conducerea Decathlon a motivat alegerea făcută prin faptul că Clujul reprezintă cel mai important oraş din ţară, după Bucureşti, tinând cont de numărul mare de tineri care studiază în acest oraş, dar şi de brandurile atrase de centrele comerciale. La o chirie medie estimată de ZF la 7 euro/mp lunar, contractul dintre Decathlon şi Immoeast, proprietarul Polus Center, are o valoare anuală în jurul a 270.000 de euro.

Potrivit reprezentanţilor companiei, la Cluj urmează să fie angajaţi 30 de oameni. Magazinul Decathlon din Bucureşti are 5.300 de metri pătraţi şi a necesitat o investiţie de circa 6 mil. euro, care include şi stocul de marfă.

Până la sfârşitul acestui an, fracezii au anunţat că vor mai deschide magazine în Braşov, Iaşi şi Bucureşti, în prezent fiind în negocieri şi pentru unităţi în Timişoara şi Craiova, care ar urma să fie lansate anul viitor.

Decathlon este o reţea de magazine deţinută de familia miliardarilor francezi Mulliez, care are în România şi brandurile Auchan şi Kiabi.

Immoeast deţine, pe lângă Polus Center Cluj şi Euromall Piteşti şi Armonia Arad, cele trei centre comerciale având o suprafaţă închiriabilă cumulată de 127.000 de metri patraţi.

Bătălia pe sport şi timp liber

Intersport

Decathlon

Hervis