Şeful hotelului Caro: Am primit 600 de CV-uri pentru un post de director de vânzări

Autor: Mirabela Tiron 19.08.2010

Familia Lazăr, care deţine cu pachet majoritar complexul de hoteluri Caro din Capitală, caută un director general şi un director de vânzări pentru unităţile hoteliere ce operează 216 camere clasificate de la două la patru stele.

"Căutăm să aducem un suflu nou hotelului şi să consolidăm echipa pe partea de vânzări. Până acum, eu mă ocupam atât de partea de vânzări, cât şi de cea de conducere", a declarat Octavian Lazăr, managerul hotelului Caro din Capitală.

Hotelul a avut anul trecut o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro, în scădere cu 37,5% faţă de anul anterior.

Octavian Lazăr spune că vor avea loc câteva schimbări la nivel de management al hotelului şi că, în cazul în care va găsi un candidat bun pentru postul de director general, va continua să se implice pentru o perioadă în administrarea hotelului.

Pachetul majoritar de acţiuni la complexul Caro, care s-a dezvoltat începând cu anul 1999, este deţinut de familia Lazăr, cu peste 60% din titluri, alături de un partener francez, cu circa 30%, diferenţa fiind în posesia altor acţionari minoritari.

"Credem că în momentul de faţă trebuie să avem un director de vânzări foarte bun, mai ales că pe zona de business există potenţial mare", a spus el. Deşi anunţul pentru postul de director de vânzări a adunat peste 600 de CV-uri, Octavian Lazăr spune că a reuşit să facă o mică cercetare de piaţă în rândul potenţialilor candidaţi prin acest anunţ, însă nu a găsit încă persoana potrivită pentru această poziţie.

Complexul hotelier Caro a încheiat primele trei luni ale anului cu o cifră de afaceri în scădere cu 5%, până la circa 570.000 de euro. Şeful Caro a spus că în primul semestru al anului hotelul a avut o cifră de afaceri în uşoară creştere, fără a preciza însă la ce nivel a ajuns.

"Gradul de ocupare al hotelului a crescut cu 25 de puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", a menţionat el, adăugând că au fost ocupate mai mult de 40% din camerele hotelului în primele şase luni ale anului. Segmentul de cazare generează 57% din veniturile totale ale hotelului, în timp ce partea de food&beverage aduce 20%, iar restul de încasări provin din alte activităţi.

Concurenţa pe piaţa hotelieră din Capitală este foarte mare, în condiţiile în care sunt până la 11.000 de camere în hoteluri, potrivit unui raport al companiei de consultanţă imobiliară CB Richard Ellis Eurisko (CBRE). Mai mult, în Bucureşti predomină turismul de business, cel de leisure fiind aproape absent.