Un vicepreşedinte al IBM, în cărţi pentru şefia Hewlett-Packard

Autor: Magraon Andreea 19.08.2010

Hewlett-Packard (HP), cea mai mare companie de IT din lume, a angajat firma de recrutare Spencer Stuart pentru a găsi un nou CEO în locul lui Mark Hurd, care şi-a dat demisia în această lună în urma unui scandal din cauza unor acuzaţii de hărţuire sexuală şi cheltuieli abuzive pentru o fostă consultantă de marketing, relatează Reuters.

Compania va căuta un nou şef atât în rândul angajaţilor HP, cât şi în exterior.

James Citrin, managing director al Spencer Stuart, şi Thomas Neff, directorul companiei, vor conduce campania de recrutare. Analiştii speculează mai multe nume pentru poziţia de CEO, printre acestea cel al lui Todd Bradley, directorul diviziei de PC-uri a HP, Steve Mills, prim-vicepreşedinte al IBM, cel mai mare furnizor de soluţii IT din lume, sau Stephen Elop, preşedintele diviziei de business a gigantului software Microsoft.

Cei care se ocupă de recrutare vor avea o întâlnire în septembrie, unii analişti susţinând că până atunci va fi găsit un nou CEO. În 2005, Mark Hurd (53 de ani) a fost recrutat de la NCR, furnizor de soluţii IT pentru sectorul financiar şi retail, în mai puţin de două luni, în condiţiile în care o campanie de recrutare pentru o companie mare durează aproape patru luni, scrie Reuters. Potrivit unei surse din cadrul HP, acum cinci ani pe listă au fost şase nume, şi o asemenea campanie poate costa până la un milion de dolari.

Imediat după demisia lui Hurd, capitalizarea de piaţă a HP a scăzut sub 100 de miliarde de dolari. Conducerea companiei a fost preluată interimar de directorul financiar Cathie Lesjak. Hurd şi-ar putea găsi loc de muncă în cadrul unui fond de private equity mai degrabă decât în cadrul unei companii listate la bursă, potrivit analiştilor şi head-hunterilor de executivi citaţi de presa internaţională. El va părăsi HP după cinci ani în care compania a dominat piaţa globală a producătorilor de PC-uri. Sub conducerea lui Hurd, HP a investit peste 20 de miliarde de dolari în achiziţii, în domenii precum servicii IT, echipamente de reţea şi smartphone-uri.