Berceanu: Autostrada Arad-Timişoara va fi gata în 2011
Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, susţine că anul viitor
va fi finalizată autostrada Arad-Timişoara şi va începe construcţia
autostrăzii Nădlac-Arad şi Timişoara-Sibiu.
Prezent alături de premierul Emil Boc la inaugurarea centurii
oraşului Lugoj, Berceanu a susţinut la finele săptămânii trecute că
în 2011 va fi finalizată centura ocolitoare a oraşului Caransebeş,
autostrada Arad-Timişoara şi vor începe lucrările pe autostrada
care va lega graniţa cu Ungaria, de la Nădlac până la Arad, şi
autostrada Timişoara - Sibiu.
Potrivit ministrului transporturilor, citat de Mediafax, cât de
curând va fi anunţat câştigătorul tronsonului de autostradă
Deva-Orăştie, o lucrare de 180 de milioane de euro, iar în
primăvara anului viitor se va lucra pe toate tronsoanele de
autostradă, dacă nu vor fi contestaţii ale licitaţiilor. Autostrada
amintită este cuprinsă în planurile UE, finanţatori fiind BEI şi
BERD. Potrivit lui Berceanu, porţiunea de autostradă între Sibiu şi
Piteşti va fi concesionată.
Premierul Emil Boc şi ministrul transporturilor, Radu Berceanu, au
inaugurat la finele săptămânii trecute centura de ocolire a
municipiului Lugoj. Lucrările la acest drum de 9,6 kilometri au
început în martie 2008. Şoseaua de centură Lugoj, construită în
regim de autostradă, a fost realizată de companiile portugheze
MonteAdriano Engenharia e Construção şi Soares da Costa, în baza
unui contract de 24,31 milioane de euro.
Din costul total al construcţiei, 18,09 milioane de euro reprezintă
contribuţia nerambursabilă a Uniunii Europene, prin ISPA
(instrument de finanţare european pre-aderare), diferenţa fiind
acoperită de la bugetul de stat. Perioada de garanţie a lucrării
este de doi ani. Tronsonul centurii Lugoj face parte din Coridorul
de Transport Paneuropean IV, are o lungime de 9,6 kilometri şi a
fost scos la licitaţie de Compania Naţională de Autostrăzi în iunie
2007. Construcţia a început în martie 2008.
Compania MonteAdriano a intrat pe piaţa românească în 2005 şi a
realizat şapte proiecte în valoare de 134 de milioane de euro.
Nu mai sunt bani pentru exproprieri
Pe de altă parte, premierul Emil Boc a afirmat că statul nu îşi mai
permite să susţină financiar costurile exproprierilor de terenuri
pentru construcţia de drumuri, motiv pentru care a cerut Guvernului
să înfiinţeze un fond special pentru acest domeniu. "Din banii
bugetului nu vom putea susţine la nesfârşit exproprierile, care
sunt extrem de costisitoare", a afirmat Boc. Anul trecut,
Ministerul Transporturilor anunţa că suma necesară exproprierilor
pentru construirea de autostrăzi şi a centurilor ocolitoare a
Bucureştiului, Constanţei şi Ploieştiului este de 85 mil.
euro.