IKEA: Preţurile terenurilor sunt încă prea mari

Autor: Ioana David 23.08.2010

Cornel OpriŞan, retail manager al IKEA România, cel mai mare retailer local de mobilă din punctul de vedere al vânzărilor, spune că este în discuţii pentru achiziţia de teren atât în Bucureşti, cât şi în provincie pentru noi magazine şi că are nevoie de minimum
7-8 hectare, suprafaţă similară cu cea pe care o ocupă în Băneasa. "Preţul terenului era prea umflat (anii trecuţi - n. red.) şi nici acum nu este prea ieftin", este de părere Oprişan. Întrebat despre un nivel de preţ pe care îl găseşte rezonabil, Oprişan a răspuns "chiar şi gratis" având în vedere "ce poate face IKEA într-o zonă" şi referindu-se la traficul pe care îl poate aduce. În zona comercială Băneasa unde IKEA operează singura unitate de pe piaţa locală mai au magazine şi companii precum Carrefour, Bricostore sau Mobexpert care împreună rulează aproape 100 mil. euro. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, firma Moaro Trading care operează magazinul IKEA a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 70 mil. euro. Recent, magazinul din Băneasa a fost preluat de IKEA de la omul de afaceri Puiu Popoviciu, care a adus franciza în România în 2007.