IKEA: Preţurile terenurilor sunt încă prea mari
Cornel OpriŞan, retail manager al IKEA România, cel mai mare
retailer local de mobilă din punctul de vedere al vânzărilor, spune
că este în discuţii pentru achiziţia de teren atât în Bucureşti,
cât şi în provincie pentru noi magazine şi că are nevoie de
minimum
7-8 hectare, suprafaţă similară cu cea pe care o ocupă în Băneasa.
"Preţul terenului era prea umflat (anii trecuţi - n. red.) şi nici
acum nu este prea ieftin", este de părere Oprişan. Întrebat despre
un nivel de preţ pe care îl găseşte rezonabil, Oprişan a răspuns
"chiar şi gratis" având în vedere "ce poate face IKEA într-o zonă"
şi referindu-se la traficul pe care îl poate aduce. În zona
comercială Băneasa unde IKEA operează singura unitate de pe piaţa
locală mai au magazine şi companii precum Carrefour, Bricostore sau
Mobexpert care împreună rulează aproape 100 mil. euro. Potrivit
datelor de la Registrul Comerţului, firma Moaro Trading care
operează magazinul IKEA a înregistrat anul trecut o cifră de
afaceri de 70 mil. euro. Recent, magazinul din Băneasa a fost
preluat de IKEA de la omul de afaceri Puiu Popoviciu, care a adus
franciza în România în 2007.