RC2: Preţurile mici pun presiune pe profitul Albalact
Scăderea preţurilor din retail şi materia primă scumpă pun
presiune pe ţinta de profit operaţional (EBITDA) de 6,7 mil. euro
bugetată pentru acest an de Albalact Alba Iulia (simbol ALBZ), cel
mai mare producător independent de lactate.
Compania şi-a bugetat pentru 2010 o creştere de 13,7% a vânzărilor
până la 60,6 mil. euro şi un profit operaţional (EBITDA) mai mare
cu 21,8% până la 6,68 mil. euro, rezultând astfel o îmbunătăţire
a profitului de la 0,6 milioane de euro în 2009 la 2,3 mil. euro
la finele acestui an.
"Dacă ţinta de vânzări este realizabilă, presiunea de scădere a
preţurilor din retail alături de preţurile ridicate la materia
primă vor face ca EBITDA bugetată să fie mai dificil de atins", se
arată în raportul semestrial publicat de fondul cipriot
Reconstruction Capital II (RC2), acţionar cu 25,4% din capitalul
companiei.
La finele primului semestru, participaţia RC2 la Albalact valora
8,4 mil. euro. Fondul RC2 mai deţine participaţii la producătorul
de vopsele Policolor pe care l-a delistat în primăvara anului
trecut pentru a pregăti un exit, la compania de factoring Top
Factoring şi la operatorul Mamaia Resort Hotels.
Principalul acţionar al producătorului de lactate Albalact este
Petru Ciurtin cu 31,7% din capital, Raul Ciurtin controlând 14,9%
şi alţi acţionari - 27,8%.
Compania a înregistrat în primul semestru al acestui an o scădere
de aproape 14% în lei şi 12% în euro a profitului net comparativ cu
aceeaşi perioadă a anului trecut, la 2,4 milioane de lei (580.000
de euro).
Albalact a înregistrat o cifră de afaceri de 125 mil. lei (30 mil.
euro), în scădere faţă de acelaşi interval al anului trecut când
realiza afaceri de 116,2 mil. lei (27,5 mil. euro).
Veniturile totale s-au majorat, de asemenea, cu 9,1% în lei şi
11,1% în euro, la 131,9 mil. lei (31,8 mil. euro), iar profitul
operaţional a avansat cu 2,5% în lei şi 4% în euro, la 6,3
milioane de lei (1,5 milioane de euro).
Albalact are în prezent 4.000 de clienti activi pe toate canalele
de distribuţie şi vrea să crească numărul acestora cu 20% până la
finalul anului, la circa 4.800 de clienţi.
Reprezentanţii companiei din Alba intenţionează să fuzioneze
Albalact cu producătorul Rarăul Câmpulung Moldovenesc, al cărui
pachet majoritar de acţiuni îl deţine, propunerea urmând să fie
discutată în cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor
care va avea loc în septembrie.
Acţiunile companiei se tranzacţionau ieri la un preţ de 0,229
lei/titlu, mai mult cu 2,7% faţă de referinţă, capitalizarea
bursieră a companiei fiind de 34,3 mil. euro.