RC2: Preţurile mici pun presiune pe profitul Albalact

Autor: Roxana Daniela Pricop 25.08.2010

Scăderea preţurilor din retail şi materia primă scumpă pun presiune pe ţinta de profit operaţional (EBITDA) de 6,7 mil. euro bugetată pentru acest an de Albalact Alba Iulia (simbol ALBZ), cel mai mare producător independent de lactate.
Compania şi-a bugetat pentru 2010 o creştere de 13,7% a vânzărilor până la 60,6 mil. euro şi un profit operaţional (EBITDA) mai mare cu 21,8% până la 6,68 mil. euro, rezultând astfel o îm­bu­nă­tăţire a pro­fitului de la 0,6 milioane de euro în 2009 la 2,3 mil. euro la fi­nele acestui an.
"Dacă ţinta de vânzări este rea­lizabilă, pre­siunea de scă­dere a pre­ţu­ri­lor din retail alături de pre­ţurile ridicate la materia primă vor face ca EBITDA bugetată să fie mai dificil de atins", se arată în raportul semestrial publicat de fondul cipriot Re­construction Capital II (RC2), ac­ţionar cu 25,4% din capitalul com­paniei.
La finele primului semestru, participaţia RC2 la Albalact valora 8,4 mil. euro. Fondul RC2 mai deţine par­tici­paţii la producătorul de vopsele Poli­color pe care l-a delistat în pri­măvara anului trecut pentru a pregăti un exit, la compania de factoring Top Factoring şi la operatorul Mamaia Resort Hotels.
Principalul acţionar al produ­că­torului de lactate Albalact este Petru Ciurtin cu 31,7% din capital, Raul Ciurtin controlând 14,9% şi alţi ac­ţio­nari - 27,8%.
Compania a înregistrat în primul semestru al acestui an o scădere de aproape 14% în lei şi 12% în euro a profitului net comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 2,4 milioane de lei (580.000 de euro).
Albalact a înregistrat o cifră de afaceri de 125 mil. lei (30 mil. euro), în scădere faţă de acelaşi interval al anului trecut când realiza afaceri de 116,2 mil. lei (27,5 mil. euro).
Veniturile totale s-au majorat, de asemenea, cu 9,1% în lei şi 11,1% în euro, la 131,9 mil. lei (31,8 mil. euro), iar profitul ope­­ra­ţional a avan­sat cu 2,5% în lei şi 4% în euro, la 6,3 mi­lioane de lei (1,5 mi­lioane de euro).
Albalact are în prezent 4.000 de clienti activi pe toate canalele de distribuţie şi vrea să crească numărul acestora cu 20% până la finalul anului, la circa 4.800 de clienţi.
Reprezentanţii companiei din Alba intenţionează să fuzioneze Albalact cu producătorul Rarăul Câmpulung Moldovenesc, al cărui pachet majoritar de acţiuni îl deţine, propunerea urmând să fie discutată în cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor care va avea loc în septembrie.
Acţiunile companiei se tranzac­ţionau ieri la un preţ de 0,229 lei/titlu, mai mult cu 2,7% faţă de referinţă, capitalizarea bursieră a companiei fiind de 34,3 mil. euro.