Dedeman îşi concentrează expansiunea în vestul ţării. Reşiţa e viitorul oraş pe listă

Autor: Mihaela Popescu 25.08.2010

Reţeaua de magazine Dedeman, cel mai expansiv retailer de bricolaj în criză, va deschide în acest an sau la începutul lui 2011 o unitate în Reşiţa, acesta fiind al treilea oraş din vestul ţării aflat pe lista companiei, după Timişoara şi Arad.
Retailerul cu sediul central în Bacău, care a avut ca punct de pornire estul ţării, şi-a concentrat expansiunea în vest în acest an, primele două proiecte din regiune fiind finalizate în Arad şi Timişoara, în urma unor investiţii de circa 30 mil. euro.
Compania a demarat recrutările pentru a treia locaţie din regiune, Re­şiţa, reprezentanţii reţelei confirmând faptul că aceasta va fi următoarea deschidere Dedeman, fără a preciza însă data inaugurării. Pe lista oraşelor vizate pentru extindere se află şi Oradea, precum şi oraşe mari din Transilvania - Cluj-Napoca, Târgu Mureş şi Mier­curea-Ciuc, potrivit datelor comunicate de Dedeman.
Vestul şi centrul ţării ar putea fi cele mai profitabile regiuni pentru expan­siunea retailerilor de bricolaj, ţinând cont de veniturile populaţiei peste media ţării şi de potenţialul turistic al zonelor montane.
Planurile de expansiune ale Dedeman anunţate pentru 2010 vizau 4 inaugurări de magazine, acestea fiind deja realizate la finalul lunii iulie. Reţeaua numără în prezent 20 de unităţi operaţionale.
Fraţii Pavăl din Bacău, proprietarii Dedeman, vor să ducă reţeaua de magazine la afaceri de 1.230 mil. lei (290 mil. euro) în acest an, faţă de 1.067 mil. lei (252 mil. euro) în 2009, ceea ce ar putea propulsa pentru prima dată o companie cu capital românesc pe prima poziţie în retailul de bricolaj.
Pariul pe expansiune a adus De­deman anul trecut foarte aproape de Praktiker - liderul pieţei de profil încă din 2002 - ca nivel al afacerilor, diferenţa între cele două companii fiind de doar
5 mil. euro.
Cu 4 unităţi noi, dintre care două în Capitală, Dedeman a avut anul trecut o stagnare a cifrei de afaceri la nivelul din anul anterior. Afacerile în lei s-au majorat cu 17% în acest interval.
Retailerul cu acţionariat românesc a anunţat recent că a avut o creştere de 15% a afacerilor în primul semestru din an, comparativ cu perioada similară din 2009, fără a preciza însă valoarea vânzărilor realizate. Avansul raportat vine pe fondul extinderii în 5 locaţii noi în perioada iulie 2009-iunie 2010, în oraşele Bucureşti, Iaşi, Braşov, Craiova şi Arad.
După primul an în care s-a lovit de scăderi ale cererii de materiale de construcţii şi amenajări interioare, retailul de bricolaj (piaţa do-it-yourself), estimat la un miliard de euro, continuă să se contracte şi în 2010.
Dragoş Pavăl estimează la 15% declinul pieţei în primul semestru din an faţă de S1 din 2009, în valoare.