Dedeman îşi concentrează expansiunea în vestul ţării. Reşiţa e viitorul oraş pe listă
Reţeaua de magazine Dedeman, cel mai expansiv retailer de
bricolaj în criză, va deschide în acest an sau la începutul lui
2011 o unitate în Reşiţa, acesta fiind al treilea oraş din vestul
ţării aflat pe lista companiei, după Timişoara şi Arad.
Retailerul cu sediul central în Bacău, care a avut ca punct de
pornire estul ţării, şi-a concentrat expansiunea în vest în acest
an, primele două proiecte din regiune fiind finalizate în Arad şi
Timişoara, în urma unor investiţii de circa 30 mil. euro.
Compania a demarat recrutările pentru a treia locaţie din regiune,
Reşiţa, reprezentanţii reţelei confirmând faptul că aceasta va fi
următoarea deschidere Dedeman, fără a preciza însă data
inaugurării. Pe lista oraşelor vizate pentru extindere se află şi
Oradea, precum şi oraşe mari din Transilvania - Cluj-Napoca, Târgu
Mureş şi Miercurea-Ciuc, potrivit datelor comunicate de
Dedeman.
Vestul şi centrul ţării ar putea fi cele mai profitabile regiuni
pentru expansiunea retailerilor de bricolaj, ţinând cont de
veniturile populaţiei peste media ţării şi de potenţialul turistic
al zonelor montane.
Planurile de expansiune ale Dedeman anunţate pentru 2010 vizau 4
inaugurări de magazine, acestea fiind deja realizate la finalul
lunii iulie. Reţeaua numără în prezent 20 de unităţi
operaţionale.
Fraţii Pavăl din Bacău, proprietarii Dedeman, vor să ducă reţeaua
de magazine la afaceri de 1.230 mil. lei (290 mil. euro) în acest
an, faţă de 1.067 mil. lei (252 mil. euro) în 2009, ceea ce ar
putea propulsa pentru prima dată o companie cu capital românesc pe
prima poziţie în retailul de bricolaj.
Pariul pe expansiune a adus Dedeman anul trecut foarte aproape de
Praktiker - liderul pieţei de profil încă din 2002 - ca nivel al
afacerilor, diferenţa între cele două companii fiind de doar
5 mil. euro.
Cu 4 unităţi noi, dintre care două în Capitală, Dedeman a avut anul
trecut o stagnare a cifrei de afaceri la nivelul din anul anterior.
Afacerile în lei s-au majorat cu 17% în acest interval.
Retailerul cu acţionariat românesc a anunţat recent că a avut o
creştere de 15% a afacerilor în primul semestru din an, comparativ
cu perioada similară din 2009, fără a preciza însă valoarea
vânzărilor realizate. Avansul raportat vine pe fondul extinderii în
5 locaţii noi în perioada iulie 2009-iunie 2010, în oraşele
Bucureşti, Iaşi, Braşov, Craiova şi Arad.
După primul an în care s-a lovit de scăderi ale cererii de
materiale de construcţii şi amenajări interioare, retailul de
bricolaj (piaţa do-it-yourself), estimat la un miliard de euro,
continuă să se contracte şi în 2010.
Dragoş Pavăl estimează la 15% declinul pieţei în primul semestru
din an faţă de S1 din 2009, în valoare.