Proprietarii hotelului de cinci stele Rex din Mamaia au luat 500.000 de euro de la BCR pentru un centru SPA
Familia Adamescu, care controlează hotelul de cinci stele Rex
din Mamaia, a contractat un credit de 500.000 de euro de la Banca
Comercială Română pentru finanţarea dezvoltării unui centru spa,
care va opera sub franciza furnizorului de servicii de welness
World Class, potrivit datelor din Monitorul Oficial.
"Încă se lucrează la centrul spa", a declarat un reprezentant al
hotelului Rex, care a avut anul trecut o cifră de afaceri de 2,2
milioane de euro, în scădere cu 21,4% faţă de cea de anul anterior
şi un profit de circa 230.000 de euro, dublu faţă de nivelul din
2008, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Oficialii hotelului nu au precizat la cât se va ridica investiţia
în acest centru, dar, potrivit estimărilor ZF, ea va trece de un
milion de euro.
Centrul spa din hotelul Rex, care va ocupa o suprafaţă de 800 de
metri pătraţi, va fi finalizat în luna septembrie şi va cuprinde
saune, piscine, jacuzzi, săli de masaj şi de cosmetică, potrivit
declaraţiilor lui Mihai Bişinicu, operations manager al World Class
România, care coordonează investiţia de la hotelul din
Mamaia.
"Investiţia în astfel de centre depinde de la caz la caz, în
funcţie de dotările solicitate. Aproape 350.000 de euro costă
doar echipamentele de fitness, în timp ce investiţia în piscină se
ridică la 300.000 de euro, iar cea în amenajarea spaţiului ajunge
la 600.000 de euro", a declarat Mihai Popa, operations manager al
World Class România. Popa a fost responsabil de realizarea clublui
din hotelul de cinci stele JW Marriott din Capitală. În prezent, pe
piaţa românească, World Class România operează şase cluburi, din
care patru în Bucureşti. Primul centru a fost dezvoltat în anul
2000, pe o suprafaţă de circa 2.500 de metri pătraţi, în cadrul
hotelului de cinci stele JW Marriott din Capitală, an în care a
intrat în România furnizorul suedez de servicii de welness World
Class cu World Class Health Academy.
Alte centre spa se găsesc în hotelul Radisson Blue din Capitală
(2.800 de metri pătraţi), deţinut de compania Bucureşti Turism, în
complexul comercial de tip mall Jolie Ville Galeria din Pipera, în
ansamblul rezidenţial InCity, centrul comercial Iulius Mall din
Timişoara şi în Cluj-Napoca.
Prezenţa unui club de sănătate într-un hotel sau mall poate să
aducă venituri importante, în condiţiile în care un abonament anual
la un astfel de club poate ajunge şi la 1.400 de euro, adică 116
euro pe lună. World Class România a finalizat anul trecut cu o
cifră de afaceri de 4,1 milioane de euro, nivel aproape similar cu
cel din anul anterior şi un profit de 420.000 de euro, potrivit
datelor de la Registrul Comerţului.
Dacă la începutul anilor 2000, în România nu exista o piaţă a
sălilor de fitness, fiind doar săli mici la parterul blocurilor,
acum în piaţă activează mai multe cluburi ce oferă servicii de
fitness. Pe lângă World Class, mai activează şi cluburi ca Le Club
şi Pescariu Sports &Spa, deţinut de tenismenul Dinu
Pescariu.
La nivel internaţional, World Class, care a fost înfiinţată de
fostul campion mondial de culturism Ulf Bengtsson la Stockholm,
Suedia, în anul 1983, şi operează peste 46 de centre spa şi de
fitness.