Proprietarul circuitului de motocros de la Ciolpani a cerut insolvenţa propriei firme
Compania Transconstruct Co. din Snagov, care activează în
domeniul transportului rutier de materiale de construcţii şi care
deţine circuitul de motocros de la Ciolpani, a cerut intrarea în
insolvenţă, după ce vânzările s-au prăbuşit cu 50%, de la un rulaj
de aproape 6 mil. euro în 2008.
"S-a ajuns în această situaţie pentru că a căzut piaţa. Anul trecut
pierderea nu a fost decât de 300.000 de euro, dar cifra de afaceri
a scăzut cu peste 50%. La un moment dat se termină şi resursele. Am
intrat în insolvenţă datorită penalităţilor care trebuie plătite
către bugetul de stat", a declarat Ilie Răduţă, proprietarul
Transconstruct Co. din Snagov.
Potrivit oficialilor A&A Consultants, companie numită
administrator judiciar al Transconstruct, reorganizarea se va
realiza conform unui plan stabilit care se va depune la începutul
lunii decembrie. "Încercăm să nu intrăm în faliment. Momentan
suntem în reorganizare şi evităm să concediem personalul".
În ultimul an şi jumătate mai mult de 4.500 de companii de
transport din piaţa locală şi-au închis businessul, iar parcul de
autovehicule rutiere înscris în circulaţie s-a redus cu 40.000 de
unităţi, la 105.000 de vehicule potrivit statisticilor Autorităţii
Rutiere Române. Pe fondul închiderii mai multor companii de
transport, compania Transconstruct mizează pe o revenire a
businessului, în condiţiile în care pe piaţă rămân tot mai puţini
jucători. "În ultimele două luni am simţit o uşoară revenire a
businessului. Mizăm pe faptul că pe piaţa transportului de balast
multe firme şi-au închis deja activitatea."
În prezent compania are 110 angajaţi, în scădere cu 10% comparativ
cu media anului trecut. Anul trecut Transconstruct a raportat o
cifră de afaceri de aproximativ 3 mil. euro, faţă de 5,8 mil. euro
cu un an înainte, în timp ce pierderea brută a companiei a crescut
de la 90.000 de euro în 2008 la peste 300.000 de euro anul trecut.
Ultimul an în care compania a înregistrat un rezultat pozitiv a
fost 2007, atunci când profitul brut a fost de 50.000 de euro.
Compania nu a comunicat valoarea datoriilor, însă potrivit datelor
de pe site-ul Ministerului de Finanţe, în 2009 compania avea
datorii de 3,7 mil. euro, mai mari cu 20% faţă de cifra de
afaceri.