Zara deschide primul magazin din Piteşti într-o clădire veche de peste un secol

Autor: Cristina Stoian 26.08.2010

Retailerul spaniol Inditex, care deţine brandul Zara, va deschide până la finalul aces tui an primul său magazin în Piteşti într-o clădire veche de peste 110 ani plasată în centrul oraşului, potrivit informaţiilor din piaţă.



Retailerul spaniol Inditex, care deţine brandul Zara, va deschide până la finalul aces­tui an primul său magazin în Piteşti într-o clădire veche de peste 110 ani plasată în centrul oraşului, potrivit informaţiilor din piaţă.
Din calculele ZF, deschiderea maga­zinului, care se va întinde pe o suprafaţă de peste 1.000 de metri pătraţi, va necesita peste două milioane de euro, ţinând cont că spaniolii inves­tesc în medie 2.000 de euro pe metru pătrat în amenajarea noilor unităţi.
Reprezentanţii companiei au confirmat noua deschidere, dar nu au oferit alte detalii cum ar fi investiţia sau planurile de vânzări pentru magazinul din Piteşti. Inditex a încheiat 2009 cu afaceri de circa 75 mil. euro, con­tribuţia cea mai mare, de circa 46 mil. euro, venind din par­tea Zara, care are circa 400 de angajaţi.
Zara este printre cele mai profitabile branduri de fashion prezente în România, com­pania care operează magazinele rapor­tând în 2009 un profit brut de 45 mil. lei (aproape 11 mil. euro), potrivit datelor Re­gis­trului Comerţului, adică o marjă brută de peste 20%, extrem de ridicată în retailul local.
De la restaurant la magazin universal
Clădirea aleasă, care a aparţinut familiei Forstiropol, a trecut, în urmă cu 60 de ani, în administrarea statului, iar din 1994 este deţinută de compania Cardinal Triumf, firmă privatizată la acea vreme prin metoda MEBO (privatizare în masă prin care salariaţii firmei devin acţionari).
În prezent, Cardinal Triumf este controlată de Doru Pavel (33,3%), Gheor­ghe Miu (33,3%) şi Constantin Oprea (33,3%), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Mulţi ani, în clădire a funcţionat restaurantul Argeş, dar în ultimul timp obiectul de activitate era de magazin uni­versal. "La parter era deschis un magazin TimeOut, unul de bijuterii şi unul de telefonie mobilă, iar la etaj mai multe standuri de confecţii. Toate s-au închis pe rând, iar spaţiile au rămas goale", spune Florentina Iagăru, care locuieşte în Piteşti în apropierea viitorului magazin Zara.
"După ce au expirat con­tractele chiriaşilor nu le-am mai prelungit, întrucât am încheiat contract cu Inditex. Foştii chiriaşi au părăsit spaţiile comerciale înainte ca retailerul să înceapă renovarea clădirii. Până să vină Zara, nimeni nu întreba de un spaţiu comercial în interiorul acestei clădiri", este de părere un reprezentant al Cardinal Triumf.
Acesta este al doilea spaţiu comercial stradal în care spaniolii deschid un magazin Zara la nivel local, primul fiind cel de la parterul Unirea Shopping Center, deschis în prima parte a lui 2009.
De asemenea este primul magazin care va fi inaugurat într-o clădire istorică, ur­mând strategia trasată la nivel internaţional de companie.

Strategia Zara
"Inditex este interesată de spaţii stradale. În plus, caută clădiri monument pe care să le preia, să le renoveze şi să deschidă sub brandurile pe care le deţine", spunea anterior Ilan Laufer, director general al companiei de consultanţă imobiliară Retail Group, întrebat fiind de strategia de expansiune a grupului din Spania.
Multe din magazinele Zara sunt deschise la nivel internaţional în clădiri istorice, fie că vorbim de Franţa, Austria, Germania, Spania sau Italia, Amacio Ortega Gaona, preşedintele şi fondatorul Inditex, fiind unul dintre membrii UNESCO.
Clădirea din Piteşti este în prezent în re­novare, compania Goa Invest ocupându-se de efectuarea lucrărilor de construcţie. Aceeaşi firmă apare şi pe panoul atârnat pe unul dintre pereţii exteriori ai Unirea Shopping Center din Bucureşti, care anunţă amenajarea şi deschiderea magazinului Bershka, brand aflat tot în portofoliul spaniolilor.