Malacopol, AKTA: Raţionalizarea consumului este mai vizibilă pe segmentul consumer

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 30.08.2010

Atât companiile, cât şi persoanele fizice şi-au raţionalizat în ultimul an consumul de servicii telecom, dar cele mai drastice reduceri ale cheltuielilor au fost realizate de segmentul consumer, spune Dinu Malcopol, directorul general al companiilor Digital Cable Systems şi Dial Telecom, cu afaceri de aproape 30 mil. euro anul trecut.

Digital Cable Systems, care operează sub brandul AKTA, oferă servicii de cablu TV, internet, telefonie fixă şi televiziune prin satelit pentru clienţi consumer şi este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă. Dial Telecom lucrează exclusiv cu clienţi persoane juridice. Ambele firme sunt controlate de fondul american de investiţii AIG.

"Raţionalizarea consumului este mult mai vizibilă la clienţii persoane fizice", a declarat Malacopol, explicând că acest comportament duce fie la amânarea achiziţiei pentru servicii mai scumpe precum cablul digital, fie la renunţarea la contracte. "În cazul companiilor contractele au fost, într-adevăr, în bună parte renegociate, însă facturile nu sunt mai mici faţă de anul trecut."

În ceea ce priveşte evoluţia afacerilor AKTA, Malacopol spune că în prima jumătate a anului singura linie de business care a adus o creştere semnificativă este internetul. "Am avut o creştere bună pe care sperăm ca toamna - când încep şcolile şi se încheie vacanţele, să o accelereze", a spus şeful companiei fără a oferi alte detalii. Pe cablul analogic compania a înregistrat o creştere "uşor pozitivă", o situaţie bună "în condiţiile în care nu se mai construiesc ansambluri rezidenţiale noi, iar în multe localităţi mici se resimte o creştere a numărului de persoane care pleacă la muncă în UE". O mare parte dintre clienţii AKTA se află în mediul rural.

Şi telefonia fixă a înregistrat creşteri pe segmentul consumer, adaugă Malacopol, atât din punctul de vedere al traficului, cât şi al numărului de clienţi.

"Nu este genul de serviciu care să tragă firma înainte, dar este important să îl furnizăm pentru a ne asigura că utilizatorul renunţă la toţi ceilalţi furnizori."

Pe televiziune prin satelit, numărul de clienţi a stagnat la aproximativ 80.000, în ton cu evoluţia generală a pieţei.

"Piaţa de servicii de televiziune prin satelit este în mod clar saturată şi nu prea mai văd de unde ar putea să mai apară noi clienţi." În ceea ce priveşte veniturile AKTA, Malacopol spune că în primul semestru acestea au crescut, în lei, cu 15%, dar sunt în scădere în euro. O evoluţie diferită a avut-o Dial Telecom, care a înregistrat o creştere de 30% (în euro) a veniturilor în primul semestru, pe fondul creşterii numărului de clienţi.

Digital Cable Systems (AKTA) a investit în acest an cinci milioane de euro, fondurile provenind exclusiv din împrumuturi bancare, fiind direcţionate către reţea. Compania a deschis şi un call-center care este disponibil pentru toţi clienţii şi unde lucrează 20 de oameni.

"Dispeceratul funcţionează la nivel naţional şi preia apelurile de la toţi clienţii, indiferent de localitate, fapt care ne ajută să ne monitorizăm mai bine eficienţa angajaţilor din departamentul tehnic."