Familia Antonescu îşi face al doilea hotel în Capitală în zona Dorobanţi

Autor: Mirabela Tiron 31.08.2010

Familia Antonescu, care controlează agenţia de turism Marshal Turism şi un hotel cu acelaşi nume în Capitală, va investi câteva milioane de euro în construcţia unui nou hotel de patru stele, cu 60 de camere, amplasat în zona Dorobanţi.

"Proiectul a cărui construcţie a demarat la începutul acestui an va fi finalizat în primăvara anului 2011, potrivit estimărilor noastre. Decizia realizării acestui hotel a fost luată în contextul în care preţul materialelor de construcţii şi costul cu forţa de muncă sunt mai mici în această perioadă", a declarat Ana Maria Moanţă, directorul de marketing al agenţiei de turism Marshal Turism. Ea nu a precizat valoarea exactă a investiţiei în noul hotel, însă, potrivit calculelor ZF ce iau în considerare un cost de 80.000 de euro pe camera de patru stele, investiţia totală s-ar putea ridica la 4,8 milioane de euro.

"Finanţarea acestei investiţii este asigurată din fondurile proprii ale proprietarului", a spus oficialul companiei. Noul hotel va opera trei restaurante, pe o piaţă aflată în scădere cu 30% anul trecut.

În prezent de administrarea agenţiei de turism şi a hotelului Marshal de 30 de camere se ocupă Marius Daniel Antonescu, fiul lui Ion Antonescu.

Agenţia de turism Marshal Turism a fost înfiinţată în 1992 de către Ion Antonescu, care a intrat şi în industria hotelieră în 2007, în urma unei investiţii de 2,5 milioane de euro într-un hotel de patru stele cu o capacitate de 30 de camere şi un restaurant. Hotelul a operat la un grad de ocupare de 70% anul acesta, tariful pe noaptea de cazare fiind de 59 de euro la recepţie, potrivit oficialului companiei.

Cele două businessuri au generat anul trecut o cifră de afaceri de 15,7 milioane de euro şi un profit de circa 173.000 de euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

În primul semestru al anului, veniturile agenţiei de turism Marshal, în care lucrează 40 de oameni, s-au redus cu 10%, potrivit oficialilor companiei, care nu au precizat la ce nivel au ajuns acestea.

"Deşi ne aşteptam ca anul acesta să depăşim rezultatele de anul trecut, situaţia din prima parte a anului arată că înregistrăm o scădere. Bugetele de călătorie ale companiilor nu au crescut. Singurii clienţi corporate care continuă să călătorească şi să solicite evenimente sunt companiile din farma", a precizat Moanţă. Ea a mai spus că circa 70% din cifra de afaceri a agenţiei de turism este generată de segmentul corporate, restul de 30% fiind adus de cel de leisure. Directorul de marketing al companiei a mai precizat că aproape jumătate din cifra de afaceri a companiei este adusă de 40 mari clienţi companii, fără a le preciza numele.

"Anul acesta companiile au cerut mai puţine conferinţe, seminarii şi alte evenimente de business. Nu stăm mai bine decât anul trecut, dar sper ca până la sfârşitul anului să egalăm cifra de afaceri din 2009".

Agenţia de turism Marshal Turism, care operează două agenţii proprii în Bucureşti şi patru agenţii în franciză în ţară, concurează cu Happy Tour, Eximtur, Aerotravel, Accent Travel&Events şi altele.