După Toyota, Fiat şi Kia, şi Ferrari recheamă maşini în service

Autor: Bogdan Alecu 05.09.2010

Forza Rossa, importatorul Ferrari pe piaţa locală, va rechema în service şapte modele Ferrari 458 Italia livrate pe piaţa locală, ca parte a campaniei internaţionale de rechemare. În aceste condiţii, numărul total al brandurilor de maşini rechemate va ajunge la sfârşitul acestui an la opt, iar al autovehiculelor la 11.800, potrivit unei analize a ZF.
Printre aceste mărci, se găsesc pe lângă brandul de lux Ferrari şi mărci "de volum" precum Toyota, Kia sau Renault. Majoritatea problemelor vizează în primul rând sistemele de frânare şi cel de direcţie, în timp ce în cazul constructorului italian de maşini sport problema este legată de un material izolator.

10 Ferrari au ars la nivel internaţional

În total, la nivel mondial construc­torul italian Ferrari va rechema peste 1.200 de maşini. Campania a fost declanşată pe motivul că atunci când în zilele călduroase se rulează într-un regim "mai sportiv", motorul se încinge foarte tare, iar materialul izolant din compartimentul motor nu face faţă, existând astfel pericolul unui incediu.
Potrivit presei inter­na­ţionale, până acum au fost raportate 10 maşini 458 Italia care au ars la nivel mondial, niciunul însă în România.
"Până în acest moment s-au livrat şapte modele 458 Italia pe piaţa locală şi mai sunt în curs de livrare alte cinci. Maşinile care nu s-au livrat încă nu vor fi afectate de campania de rechemare deoarece toate modelele fabricate după septembrie 2010 au deja modificarea realizată pe linia de fabricare", au spus oficialii Forza Rossa.
Costurile campaniei de rechemare sunt acoperite integral de constructor, iar maşinilor afectate li se vor înlocui panourile aflate în zona pasajelor roţilor din spate. Întreaga opera­ţiune va dura potrivit oficialilor importatorului mai puţin de o oră.
Toyota, cea mai amplă campanie de rechemare
Kia RomAuto a demarat în vara acestui an o campanie de reche­mare pentru 800 de modele Kia cee'd echi­pate cu sistem de control al stabilităţii ESP asam­­blate între 1 aprilie 2008 şi 30 martie 2009 pentru o verificare la sistemul de frânare.
Anterior, AutoItalia, importatorul Fiat pe piaţa locală, a demarat o ope­raţiune de rechemare în service a 472 de modele Fiat Grande Punto cu posibile probleme la sistemul de frânare.
Anul acesta campanii de rechemare au mai avut şi cei de la Renault, pentru 1.073 de modele Laguna III comercia­lizate pe piaţa locală. Pentru acestea exista riscul deteriorării pretensiona­to­rului centurii de siguranţă de la şofer, în numite condiţii de utilizare, atunci când scaunul este în poziţia cea mai de jos.
Cea mai amplă campanie de re­che­mare de pe piaţa locală de anul acesta aparţine însă constructorului japonez Toyota, cu peste 11.800 de maşini cu po­sibile probleme la pedala de acceleraţie. La acestea se adaugă şi 38 de maşini Toyota Land Cruiser 150 la care se va actualiza sistemul de sta­bilitate al maşinii.
Operaţiuni de rechemare au mai de­marat anul acesta şi cei de la Opel pentru SUV-ul Antara în ceea ce priveşte sistemul de direcţie, Peugeot pentru 13 modele 107 fabricate în parteneriat cu cei de la Toyota, Nissan pentru 71 de maşini Micra cu posibile probleme la airbagul pasagerului dreapta, dar şi în cazul a 446 de SUV-uri Volvo XC90.