Clienţii Volksbank şi BCR, la un pas să-şi dea băncile în judecată
Clienţii Volksbank şi BCR sunt la numai un pas de a deschide
procese colective împotriva băncilor lor, în încercarea de a obţine
modificarea unor clauze din contractele de credit pe care le
consideră abuzive.
În paralel, exemplul celor două grupuri - care s-au organizat în
ultimele două luni pe internet şi au crescut rapid până la ordinul
miilor de membri - este urmat şi de clienţii altor bănci.
Reprezentanţii grupului clienţilor Volksbank, ajuns deja la peste
1.500 de membri pe internet, au obţinut vinerea trecută o
întrevedere cu managementul băncii, însă aceasta nu a modificat
decizia lor de a merge în instanţă. "Luni voi semna contractul de
asistenţă juridică pentru circa 300 de clienţi ai BCR. Totodată,
lista clienţilor Volksbank cu care voi semna în curând a fost
limitată de asemenea la aproximativ 300 de persoane, din cauză că
s-ar depăşi anumite limite de gestionare administrativă a unui
eventual proces", a spus avocatul Gheorghe Piperea, citat de
Mediafax. Piperea este unul dintre avocaţii care s-au remarcat în
ultimii ani în susţinerea clienţilor în procesele intentate
băncilor, iar săptămâna trecută a fost selectat formal de grupul de
clienţi ai Volksbank pentru a-i reprezenta în instanţă. Pentru
început Piperea încearcă să obţină soluţionarea doleanţelor
clienţilor pe cale amiabilă.
Clienţii sunt însă determinaţi să meargă în instanţă, întrucât
bancherii nu par dispuşi să le răspundă pozitiv la toate cererile.
"Concluzia reprezentanţilor grupului a fost că această întâlnire a
fost una a dialogului deschis, dar există chestiuni majore ce rămân
în continuare foarte disputate. Mai mult, poziţia şi amabilitatea
managementului băncii, dacă nu va fi urmată de fapte concrete, va
aduce un nou val de nemulţumiri şi reclamaţii", spun reprezentanţii
grupului de clienţi. Spre exemplu, un grup din rândul clienţilor va
lucra în următoarele cinci zile cu angajaţii băncii pentru
elaborarea unor acte adiţionale, care vor modifica o parte din
prevederile contractuale.
Clienţii nu sunt însă de acord cu modul în care Volksbank
intenţionează să implementeze ordonanţa 50, respectiv trecerea la o
dobândă variabilă în funcţie de indicatori independenţi şi
redenumirea comisionului de risc în comision de administrare.