Clienţii Volksbank şi BCR, la un pas să-şi dea băncile în judecată

Autor: Liviu Chiru 05.09.2010

Clienţii Volksbank şi BCR sunt la numai un pas de a deschide procese colective împotriva băncilor lor, în încercarea de a obţine modificarea unor clauze din contractele de credit pe care le consideră abuzive.
În paralel, exemplul celor două grupuri - care s-au organizat în ultimele două luni pe internet şi au crescut rapid până la ordinul miilor de membri - este urmat şi de clienţii altor bănci.

Reprezentanţii grupului clienţilor Volksbank, ajuns deja la peste 1.500 de membri pe internet, au obţinut vinerea trecută o întrevedere cu managementul băncii, însă aceasta nu a modificat decizia lor de a merge în instanţă. "Luni voi semna contractul de asistenţă juridică pentru circa 300 de clienţi ai BCR. Totodată, lista clienţilor Volksbank cu care voi semna în curând a fost limitată de asemenea la aproximativ 300 de persoane, din cauză că s-ar depăşi anumite limite de ges­tionare administrativă a unui eventual proces", a spus avocatul Gheorghe Piperea, citat de Mediafax. Piperea este unul dintre avocaţii care s-au remarcat în ultimii ani în susţinerea clienţilor în procesele intentate băncilor, iar săptămâna trecută a fost selectat formal de grupul de clienţi ai Volksbank pentru a-i reprezenta în instanţă. Pentru început Piperea încearcă să obţină soluţionarea doleanţelor clienţilor pe cale amiabilă.

Clienţii sunt însă determinaţi să meargă în instanţă, întrucât bancherii nu par dispuşi să le răspundă pozitiv la toate cererile. "Concluzia reprezentanţilor grupului a fost că aceas­tă întâlnire a fost una a dialogului deschis, dar există chestiuni majore ce rămân în continuare foarte disputate. Mai mult, poziţia şi amabilitatea managementului băncii, dacă nu va fi urmată de fapte concrete, va aduce un nou val de nemulţumiri şi reclamaţii", spun reprezentanţii grupului de clienţi. Spre exemplu, un grup din rândul clienţilor va lucra în următoarele cinci zile cu angajaţii băncii pentru elaborarea unor acte adiţionale, care vor modifica o parte din prevederile contractuale.
Clienţii nu sunt însă de acord cu modul în care Volksbank intenţionează să implementeze ordonanţa 50, respectiv trecerea la o dobândă variabilă în funcţie de indicatori independenţi şi redenumirea comisionului de risc în comision de administrare.