Proprietarul Zara şi-a adus şi firma de construcţii în România

Autor: Cristina Stoian 08.09.2010

Inditex, care deţine brandurile Zara, Bershka, Pull & Bear sau Stradivarius, a adus pe piaţa locală şi propria firmă de construcţii, Goa Invest, pentru a susţine extinderea reţelei de magazine la nivel local.
Numele companiei de construcţii apare pe panourile "şantierelor", în mo­mentul amenajării celor mai im­por­tante magazine din portofoliul Inditex.
Anul acesta Goa Invest a efectuat lucrările de ame­na­jare a celui mai ma­re ma­gazin Bershka din sud-estul Europei, des­chis la începutul aces­tei săptămâni la par­terul Unirea Shop­ping Center, în urma unei investiţii de circa 3,4 mil. euro, potrivit estimărilor ZF. De ase­menea, în prezent, lu­crează la restaurarea şi renovarea unei clădiri vechi de peste 100 de ani din Piteşti, pentru ca Inditex să aducă brandul Zara pe o suprafaţă de peste 1.000 de metri pătraţi, prima oară în acest oraş. "Goa Invest nu are o filială, dar şi-a înregistrat un sediu permanent în România fără a avea salariaţi. În mo­mentul lucrărilor, compania, cu sediul în Spa­nia, în La Coruña, subcontractează o altă companie de construcţii sau îşi aduce proprii angajaţi", au declarat reprezentanţii companiei.
Acesta este şi motivul pentru care anul trecut, în timpul lucrărilor pentru inaugurarea celui mare magazin Zara, tot în Piaţa Unirii, majoritatea construc­torilor vorbeau limba spaniolă.
"Inditex preferă să aducă specialişti spanioli, mai ales pentru efectuarea fi­nisajelor. Compania Goa Invest este implicată în peste 60% din proiectele celor 500 de magazine pe care Inditex le deschide la nivel mondial în fiecare an", spune un reprezentant al retailerului.
Goa Invest a raportat la nivel local o cifră de afaceri de 3,3 mi­l. euro în 2008, având un profit de circa 300.000 de euro.

Iniţiale de miliardar
Numele compa­ni­ei este format din ini­ţia­lele inversate ale nu­melui fondatorului şi directorul general al grupul Inditex, miliar­da­rul Amancio Ortega Gaona. Prima com­panie creată în 1972 de omul de afa­ceri, cu activităţi în pro­ducţia textilă, s-a numit Confec­cio­nes Goa, iar trei ani mai târziu a înregistrat Zara España, pri­ma compa­nie de distribuţie şi retail a grupului.
La nivel local, Inditex adminis­trea­ză 42 de magazine, dintre care zece apar­ţin celei mai importante mărci, Zara. Brandurile din portofoliul retaile­rului, au generat anul trecut venituri de 75 mil. euro în România, în creştere cu 50% faţă de 2008, în condiţiile în care majoritatea competitorilor au raportat scăderi între 20% şi 50%.