Şase mărci au atras peste 80% din vânzările prin Rabla

Autor: Bogdan Alecu 08.09.2010

Dealerii Dacia, cei ai Opel Chevrolet, Renault, Skoda, Volkswagen şi Ford sunt cei care au înregistrat cele mai mari vânzări în cadrul programului "Rabla" din acest an, potrivit statisticilor Administraţiei Fondului pentru Mediu.
Cumulat, cele şase mărci au vândut în total aproape 32.000 de maşini, echivalentul a 82% din totalul auto­turismelor comercializate în cadrul "Rabla" 2010.
De la demararea programului în luna februarie şi până în data de 7 septembrie s-au vândut aproape 39.000 de maşini prin utilizarea vouche­relor "Rabla", echiva­len­tul a 60% din vân­zările de maşini noi din acest an. În acelaşi timp, de la începutul pro­gra­mu­lui s-au casat aproa­pe 165.000 de ma­şini, ceea ce înseamnă că în piaţă în acest mo­ment se tran­zacţio­nea­ză 48.100 de vouchere.
Dacia a înregistrat ce­le mai ridicate vân­zări din cadrul pro­gra­mului, cu 17.215 maşini vân­dute, adică 44% din to­talul volumului şi aproape 80% din auto­tu­rismele vândute de Dacia în primele opt luni ale acestui an.
Cu toate că brandul autohton îşi menţine poziţia do­minantă în cadrul programului, cota sa este în scădere în con­diţiile în care în primele trei luni ale programului Dacia avea o cotă de peste 50%. Cumulat cu Renault, care se află pe lo­cul trei ca vânzări în cadrul programului, francezii au vândut echivalentul a 55% din to­talul programului. Potrivit lui Fa­brice Cambolive, şefului di­recţiei comerciale a Group Re­nault România, în prezent pa­tru din zece clienţi care cumpără o maşină nouă achi­ziţio­nează un model al grupului Renault.
Pe locul secund în topul vânzărilor se află dealerii Opel/Chevrolet, cu aproape 5.700 de maşini, adică o cotă de apro­ximativ 14% din program. Porsche România, cu mărcile Skoda, VW/Audi ocupă locurile patru şi cinci în topul celor mai bine vândute mărci în cadrul REMAT cu un volum cumulat de peste 4.000 de maşini.