Şase mărci au atras peste 80% din vânzările prin Rabla
Dealerii Dacia, cei ai Opel Chevrolet, Renault, Skoda,
Volkswagen şi Ford sunt cei care au înregistrat cele mai mari
vânzări în cadrul programului "Rabla" din acest an, potrivit
statisticilor Administraţiei Fondului pentru Mediu.
Cumulat, cele şase mărci au vândut în total aproape 32.000 de
maşini, echivalentul a 82% din totalul autoturismelor
comercializate în cadrul "Rabla" 2010.
De la demararea programului în luna februarie şi până în data de 7
septembrie s-au vândut aproape 39.000 de maşini prin utilizarea
voucherelor "Rabla", echivalentul a 60% din vânzările de maşini
noi din acest an. În acelaşi timp, de la începutul programului
s-au casat aproape 165.000 de maşini, ceea ce înseamnă că în
piaţă în acest moment se tranzacţionează 48.100 de
vouchere.
Dacia a înregistrat cele mai ridicate vânzări din cadrul
programului, cu 17.215 maşini vândute, adică 44% din totalul
volumului şi aproape 80% din autoturismele vândute de Dacia în
primele opt luni ale acestui an.
Cu toate că brandul autohton îşi menţine poziţia dominantă în
cadrul programului, cota sa este în scădere în condiţiile în care
în primele trei luni ale programului Dacia avea o cotă de peste
50%. Cumulat cu Renault, care se află pe locul trei ca vânzări în
cadrul programului, francezii au vândut echivalentul a 55% din
totalul programului. Potrivit lui Fabrice Cambolive, şefului
direcţiei comerciale a Group Renault România, în prezent patru
din zece clienţi care cumpără o maşină nouă achiziţionează un
model al grupului Renault.
Pe locul secund în topul vânzărilor se află dealerii
Opel/Chevrolet, cu aproape 5.700 de maşini, adică o cotă de
aproximativ 14% din program. Porsche România, cu mărcile Skoda,
VW/Audi ocupă locurile patru şi cinci în topul celor mai bine
vândute mărci în cadrul REMAT cu un volum cumulat de peste 4.000 de
maşini.