Berarii României: Criza şi ploile au scăzut vânzările de bere cu peste 10% în S1

Autor: Diana Tudor Stoica 08.09.2010

Vânzările de bere au scăzut cu 11% în primul semestru al acestui an, la opt milioane de hectolitri, comparativ cu perioada similară a anului 2009, potrivit Asociaţiei Berarii României. Piaţa berii a fost afectată în prima jumătate a acestui an atât de criza economică, care a determinat scăderea consumului, cât şi de vremea rece şi ploioasă.

Membrii asociaţiei, companiile Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod şi Ursus Breweries, au vândut 7,4 mil. hl de bere în prima jumătate a lui 2010, ceea ce înseamnă de asemenea o scădere de aproximativ 11% faţă de primul semestru al lui 2009, când volumul vânzărilor a fost de 8,3 mil. hl bere. Pe de altă parte, potrivit estimărilor ZF pe baza studiilor Institutului Naţional de Statistică piaţa a înregistrat o scădere de circa 7,5% în primele şase luni ale acestui an. Studiile INS nu cuprind însă vânzările de bere fără alcool şi vizează vânzările companiilor la poarta fabricii. "Românii au continuat şi în acest an să aibă un comportament de consum conservator, perspectiva adâncirii recesiunii economice punând şi mai multă presiune pe bugetele personale", a declarat Jan Derck van Karnebeek, preşedintele Asociaţiei Berarii României.