Decathlon deschide un magazin la Braşov, al treilea de pe piaţa locală

Autor: Cristina Stoian 12.09.2010

Retailerul francez de articole sportive Decathlon deschide săptămâna aceasta al treilea magazin din România, la Braşov, la mai puţin de o lună de la inaugurarea unităţii din Polus Center Cluj.

"Magazinul va avea o suprafaţă de 2.700 de metri pătraţi şi va oferi articole pentru circa 60 de sporturi. În plus, unitatea dispune de terenuri special amenajate pentru practicarea de sporturi", au declarat reprezentanţii companiei.

Noul magazin va fi deschis în cea mai aglomerată zonă comercială din Braşov, la intrarea dinspre Bucureşti, unde se găsesc retaileri importanţi ca MediaGalaxy, Carrefour, Selgros, Bricostore sau centrul comercial MacroMall. Potrivit primarului Braşovului George Scripcaru, deschiderea Decathlon va crea 200 de locuri de muncă. Mai mult, spaţiul este în proprietatea unor investitori spanioli, după cum spune Scripcaru.

Conducerea companiei nu a dat detalii referitoare la investiţia în noul magazin, dar bugetul mediu estimat pentru o inaugurare se ridică la circa patru milioane de euro.

La jumătatea lui august, compania franceză a deschis primul magazin din afara Bucureştiului, în Cluj, la peste un an de la intrarea în România, cu prima unitate în Militari Shopping Center din vestul Capitalei. Pentru suprafaţa de 3.200 de metri pătraţi, compania a angajat în jur de 30 de persoane.

Tot pentru anul acesta, retailerul şi-a planificat deschideri în oraşe ca Iaşi, Bucureşti sau Timişoara. În Bucureşti, retailerul şi-a anunţat deja prezenţa în centrul comercial Grand Arena din Berceni, dar a negociat şi pentru un spaţiu în cadrul Pallady Shopping Center. Anterior, francezii au făcut publică intenţia de a achiziţiona terenuri şi în nordul Bucureştiului, în imediata apropiere a parcului comercial Băneasa, deţinut de omul de afaceri Gabriel Popoviciu. În noiembrie, un alt magazin se va deschide în cadrul Era Shopping Park Iaşi, parc de retail deţinut de compania de dezvoltare imobiliară Omilos.

De această dată, Decathlon a achiziţionat terenul de 2,2 hectare necesar construcţiei magazinului, care va avea un spaţiu de vânzare de 3.000 de metri pătraţi, o sală de fitness şi un spatiu exterior de 3.000 de metri pătraţi pentru terenuri, potrivit conducerii Decathlon.

Cifra de afaceri a Decathlon a ajuns la 9,1 milioane de euro în 2009, în doar nouă luni de operare în România, veniturile fiind generate de singurul magazin deschis la nivel local, în cartierul Militari din Capitală. Începând cu anul acesta, jucătorul a accelerat ritmul de expansiune, planul de dezvoltare necesitând zeci de milioane de euro pentru un singur an. Cei mai importanţi competitori ai Decathlon sunt Hervis şi Intersport.