Brandul „La Moşie“ i-a adus lui Nelu Iordache încasări de 122.000 de euro

Autor: Adriana Rosoga 13.09.2010

Omul de afaceri Nelu Iordache, proprietarul companiilor Blue Air şi Romstrade, a avut anul trecut, prin intermediul firmei Andany Trading, afaceri de 109,4 mil. euro, în creştere cu 10% faţă de anul anterior, cu un profit de 200.000 de euro conform datelor de la Registrul Comerţului.

Cea mai mare parte a veniturilor companiei, care are 51 de salariaţi, provine din vânzarea de mărfuri, spun reprezentanţii Andany Trading, fără a detalia despre ce tip de mărfuri este vorba.

Compania a fost înfiinţată în 2003 cu domeniul de activitate "Cultivarea arbuştilor fructiferi, căpşunilor, nuciferilor şi a altor pomi fructiferi", însă vânzările de fructe au adus anul trecut rulaje de doar 122.000 de euro, adică sub 0,5% din businessul companiei.

"În anul 2009 s-au livrat circa 80% din fructe şi estimăm pentru 2010 o uşoară creştere a livrărilor. Fructele se distribuie în acest moment doar către retaileri. Suntem avantajaţi de faptul că după recoltare putem stoca fructele pe perioade mai lungi de timp şi astfel putem furniza marfă de foarte bună calitate, produsă în România şi la câteva luni de la recoltare, luni în care există cerere de fructe, iar piaţa nu o poate satisface", spune Gheorghe Răcaru, director strategie şi dezvoltare al grupului controlat de Nelu Iordache.

Ferma pomicolă pe care Nelu Iordache o deţine la Adunaţii Copăceni, produce cireşe, mere, pere, piersici, prune, zmeură, coacăze, struguri, iar omul de afaceri mai deţine două hale industriale pentru depozitare, construite în 2007 şi în 2009, în urma unei investiţii de 850.000 de euro care a permis ca 20% din producţia din 2009 să poată fi livrată şi în 2010. Anul trecut, Andany Trading a livrat peste 1.000 de tone de fructe către retailerii Real, Carrefour, Mega Image, sub brandul La Moşie. În prezent, suprafaţa fermei pomicole este de 80 de hectare, din care 26 de hectare au fost achiziţionate anul trecut, peste 50% din culturi fiind reprezentate de măr şi cireş. În total, în ultimii şase ani, Nelu Iordache a investit peste şapte milioane de euro în dezvoltarea acestui proiect. "Investiţiile în ferma pomicolă s-au ridicat (anul trecut- n. red.) la 170.000 euro. Am investit în extinderea livezii, investiţia urmând a fi amortizată în 15 ani ."

Potrivit lui Răcaru, planurile de dezvoltare ale companiei în următorii ani au inclus extinderea activităţii în segementul de legumicultură, prin construirea de sere necesare acestei activităţi, precum şi finalizarea evaluărilor privind cultivarea de plante tehnice folosibile în industira de medicamente şi cosmetică. "În acest scop va fi necesară extinderea suprafeţei fermei, iar în funcţie de climatul economic vom lua în calcul şi acest segment."

Extinderea suprafeţei pomicole va continua, mai spune directorul de strategie şi dezvoltare al grupului, însă într-un ritm mai scăzut şi cu mai multă precauţie. "În 2009 am realizat o cifră de afaceri de 122.000 euro. Estimăm pentru 2010 aproximativ aceeaşi cifră de afaceri. Menţionăm că plantaţia este tânără şi nu toată suprafaţa este pe rod."