Din cele mai bine vândute zece mărci auto, doar una e pe creştere după opt luni

Autor: Bogdan Alecu 13.09.2010

Ford, Opel şi Chevrolet sunt mărcile care au urcat în topul celor mai bine vândute mărci în primele opt luni ale acestui an, potrivit statisticilor jucătorilor din piaţa auto, în timp ce Dacia, Volkswagen şi Renault s-au menţinut pe acelaşi poziţii, respectiv locurile unu, trei şi patru.

Piaţa auto a continuat declinul la nivelul lunii august, vânzările de maşini înregistrând o scădere de aproximativ 40% faţă de perioada similară a anului trecut, la 6.700 de unităţi.

August ar fi astfel cea de-a doua lună consecutivă din acest an în care vânzările de automobile continuă declinul, reintrând pe un trend descendent.

Cea mai mare scădere înregistrată la nivelul lunii august a avut-o marca Hyundai, cu un declin de 56%, la 360 de autovehicule, urmată de Fiat cu 56% la un volum de aproape 200 de maşini. În top zece, singurele mărci care au punctat un avans luna trecută aparţin grupului american General Motors, respectiv Opel şi Chevrolet. La nivelul primelor opt luni, Chevrolet rămâne singura marcă dintre primele zece care a înregistrat o creştere, cu un avans de peste 22%, la aproape 3.100 de autovehicule.

În cadrul programului "Rabla" dealerii Opel/Chevrolet sunt pe locul doi din punctul de vedere al vânzărilor după Dacia, cu un volum de aproape 5.700 de maşini vândute.

De la demararea programului, în luna februarie şi până în data de 7 septembrie s-au vândut aproape 39.000 de maşini prin utilizarea voucherelor "Rabla", echivalentul a 60% din vânzările de maşini noi din acest an. Dacia este în continuare cea mai bine vândută marcă prin programul de casare, cu peste 17.200 de unităţi.

În acelaşi timp, de la începutul programului s-au casat aproape 165.000 de maşini, ceea ce înseamnă că în piaţă în acest moment se tranzacţionează 48.100 de vouchere.