Romtelecom va avea 4-5 canale TV până la sfârşitul anului

Autor: Magraon Andreea 15.09.2010

Romtelecom, numărul trei pe piaţa locală de servicii TV, a lansat oficial marţi seara postul Dolce Sport, care a început să emită de luna trecută, iar compania intenţionează să aibă în portofoliu 4-5 canale TV până la finele anului.

"Lansarea oficială a Dolce Sport va fi urmată în viitorul apropiat de introducerea unor noi canale TV tematice sub brandul Dolce, de muzică şi filme, care vor consolida poziţia de furnizor de divertisment a companiei prin care ne dorim să ne diferenţiem pe piaţă", a declarat Ovidiu Ghiman, director executiv strategie şi dezvoltarea afacerii. Romtelecom a primit în această săptămână de la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), licenţe audiovizuale pentru încă trei canale TV, Dolce Movie 1, Dolce Movie 2 şi Dolce Sport 2.

Strategia Romtelecom este de a atrage clienţi şi audienţă prin conţinut. De aceea, compania este interesată în a achiziţiona cât mai mult conţinut sportiv pentru Dolce Sport. "Ne dorim ca acest canal să reprezinte o alegere pentru clienţi. Pentru asta trebuie să existe un conţinut atractiv. Fără drepturi de difuzare TV relevante nu poţi să dezvolţi cu succes un canal tematic, cum este Dolce Sport. Vrem să devenim lideri şi vom face eforturi în această direcţie", a mai spus Ghiman. El nu a oferit detalii cu privire la bugetul Romtelecom pentru conţinut sportiv.

Romtelecom, care a devenit în mai puţin de patru ani numărul trei pe piaţa TV - cu puţin peste 900.000 de clienţi, are ca obiectiv să ajungă în 2012 numărul unu pe piaţă, depăşind astfel RCS&RDS, chiar dacă grupul deţinut de orădeanul Zoltan Teszari are 2,7 milioane de clienţi pe TV. Potrivit datelor de pe piaţă, Romtelecom ar fi investit 0,4 milioane de euro în achiziţionarea drepturilor de difuzare şi transmisia meciurilor din Liga 2 a campionatului românesc de fotbal pe parcursul sezonului 2010-2011. 32 de echipe se întrec în Liga 2 a României, ultima etapă a turului urmând a avea loc, conform deciziei Federaţiei Române de Fotbal, pe 4 decembrie 2010. Potrivit lui Ghiman, partidele din această Ligă au înregistrat o audienţă de 1,2 puncte de rating, ceea ce înseamnă aproximativ 150.000 de telespectatori.

Canalul Dolce Sport este disponibil pe platformele Dolce (satelit şi IPTV) şi NextGen (cablu). Serviciul de televiziune Dolce are peste 900.000 de clienţi, în timp ce NextGen a atins în total peste 160.000 de abonamente.

Una dintre viitoarele lupte pentru atingerea poziţiei de lider va fi cea pentru meciurile disputate în Liga I a României începând cu 2011/2012. Liga Profesionistă de Fotbal urmează să organizeze o licitaţie pentru aceste drepturi.

Lupta este una cu o valoare de zeci de milioane de euro. Spre exemplu, pentru Champions League se plăteşte 0,5 milioane de euro pe meci şi se obţin venituri de 50.000 de euro din publicitate. De asemenea, pentru Europa League se plătesc circa 5 milioane de euro pe sezon.

Dolce Movie şi Dolce Movie 2, pentru care CNA a acordat Romtelecom licenţă audiovizuală, vor emite 24 din 24 de ore, pe ambele platforme Romtelecom Dolce: DTH şi IPTV. Ele vor fi lansate în aproximativ o lună. Cele două posturi vor difuza filme în proporţie de 80% (drame, comedii, filme de acţiune, seriale), emisiuni de divertisment (10%), programe de informare (5%) şi publicitate şi teleshopping (5%). Jumătate dintre filmele difuzate vor fi europene şi o parte separată, de 2%, va consta în producţii româneşti.

Valoarea investiţiei, în plus faţă de investiţia actuală - de 50.000 de euro în anul 2010 -, va fi de 10.000 de euro în 2011 şi 1.000 de euro în 2012.

În ceea ce priveşte Dolce Sport 2, cel de-al treilea canal TV pentru care compania a primit licenţă, acesta va emite pentru început numai marţi şi miercuri, când va transmite meciurile din UEFA Champions League, urmând să se dezvolte şi să preia transmisiuni de la Dolce Sport, pentru ca acesta să nu fie prea încărcat, potrivit lui Sergiu Panaite, şef al departamentului de ştiri la Dolce Sport.

Transmisii Dolce Sport