Strategia de criză a lui Wilms: Metro Punct

Autor: Diana Tudor Stoica 16.09.2010

Duşan Wilms, şeful Metro şi cel mai puternic executiv din comerţul românesc, crede că strategia pe care trebuie să o adopte orice comerciant în perioadă de criză este complet diferită de cea din boom economic.

Unul dintre proiecte este dezvoltarea magazinelor de tip Metro Punct, cu suprafeţe cuprinse între 1.000 şi 3.000 de metri pătraţi, care sunt de câteva ori mai mici decât spaţiile cash & carry clasice. Deşi se adresează aceluiaşi tip de clienţi, aceste magazine, care necesită o investiţie medie de un milion de euro, sunt plasate în zone în care un magazin Metro Cash & Carry nu ar avea un volum de business suficient de mare. Totuşi, pentru a atrage zilnic clienţii profesionişti, care ar fi trebuit să parcurgă distanţe mai mari până la un magazin Metro, comerciantul german a deschis până acum două astfel de spaţii.

"În loc să călătorească 60 de kilometri până la Baia Mare ca să facă săptămânal aprovizionarea, un client poate merge acum zilnic la Metro Punct din Satu Mare pentru a-şi lua mărfurile; pentru produsele care au un rulaj mai lent se poate duce în continuare la Baia Mare", susţine Duşan Wilms, director general al Metro Cash & Carry, cel mai mare comerciant de pe piaţa românească, cu afaceri de 1,23 mld. euro în 2009.