Duster se bate cu VW Tiguan şi Audi Q5 în topul celor mai bine vândute SUV-uri din Germania
Dacia a avut în august o cotă de 2,3% pe piaţa din Europa de
Vest, potrivit statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni
de Automobile (ACEA), astfel că aproape trei clienţi occidentali
din 100 cumpără o maşină fabricată la Mioveni.
Vânzările mărcii autohtone au înregistrat în august o creştere de
aproape 1% şi de 4% în iulie comparativ cu perioada similară a
anului trecut, la aproape 15.700 de autoturisme, după ce la
începutul verii Dacia a înregistrat un uşor declin. Constructorul
autohton a urcat în august pe locul 16 în topul celor mai bine
vândute mărci din acest an la nivel european, depăşind
Suzuki.
În condiţiile în care majoritatea constructorilor europeni se
repliază în acest an, reducând producţia pe fondul încheierii
programelor de tip "Rabla" din Europa de Vest, Dacia
înregistrează în continuare o creştere a producţiei de peste 20%.
Pe fondul intrării în producţie a SUV-ului Duster, până la finele
anului constructorul autohton va produce în total 330.000 de
autovehicule, dintre care mai mult de 300.000 vor reprezenta
exporturile către pieţe din Europa de Vest. În prezent cadenţa de
producţie a Dacia este de aproximativ 1.400 de unităţi pe zi, cel
mai ridicat nivel atins vreodată pe platforma de la
Mioveni.
La nivelul pieţei germane, cea de-a doua cea mai mare după Franţa,
Duster a ocupat locul 37 în topul celor mai bine vândute modele,
cu 1.481 de maşini comercializate în august, fiind totodată cel
de-al doilea cel mai bine vândut SUV de pe piaţa germană după VW
Tiguan şi peste Audi Q5.
La uzina de lângă Piteşti producţia Duster a crescut de la 260 de
unităţi pe zi în aprilie, cu o lună înaintea lansării oficiale, la
peste 450 în prezent. Ulterior, din 2011 producţia SUV-ului va
accelera de la 20 de unităţi pe oră la începutul verii la peste 35
la începutul anului viitor.
În acelaşi timp, Sandero a ajuns luna trecută la vânzări de
aproape 1.800 de maşini pe piaţa germană, ocupând locul 29 în
acelaşi clasament. Astfel, în Germania Sandero s-a vândut mai
bine decât Renault Clio.
La nivelul pieţelor vest-europene, cele mai accelerate creşteri
le-a înregistrat Dacia în Spania, de aproape 200% la nivelul
primelor opt luni la peste 6.700 de autoturisme, urmată de Belgia
cu un avans de peste 140% la aproape 7.000 de maşini.
Vânzările Dacia au accelerat din luna mai a acestui an, atunci când
a fost lansat SUV-ul Duster, care în prezent a devenit cel de-al
doilea cel mai bine vândut model Dacia la nivel european, după
Sandero. Anul viitor gama de modele asamblate la Mioveni se va
extinde cu versiunea cu transmisie automată a Duster, care spre
deosebire de modelele automate ale Logan şi Sandero ar putea fi
comercializate şi pe piaţa locală.
Exporturile Dacia vor depăşi anul viitor 3 mld. euro, potrivit
estimărilor ZF, în condiţiile în care numai cele ale Duster vor
ajunge la 1,5 mld. euro, echivalentul a 120.000 de SUV-uri. În
2009 exporturile Dacia au atins un nivel de 2,1 mld. euro, 270.000
de autovehicule şi 223.000 de colecţii CKD către uzinele din Rusia,
Brazilia şi Maroc.
România rămâne În coada clasamentului
Înmatriculările de autoturisme de pe piaţa locală au înregistrat
cel de-al patrulea cel mai mare declin din Europa, respectiv o
scădere cu 32% la nivelul primelor opt luni ale acestui an faţă de
perioada similară a anului trecut, la aproape 55.500 de maşini,
potrivit statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de
Automobile (ACEA). Un declin mai puternic a fost înregistrat numai
în Slovacia, Ungaria şi Bulgaria. În august înmatriculările de
maşini second-hand au crescut cu peste 40% faţă de perioada
similară a anului trecut, la peste 17.000 de unităţi, iar în
primele opt luni acestea au urcat cu aproape 50% la peste 152.000
de maşini, în contextul în care vânzările de maşini noi şi-au
accentuat declinul în iulie şi august.