Duster se bate cu VW Tiguan şi Audi Q5 în topul celor mai bine vândute SUV-uri din Germania

Autor: Bogdan Alecu 19.09.2010

Dacia a avut în august o cotă de 2,3% pe piaţa din Europa de Vest, potrivit statisticilor Aso­ciaţiei Constructorilor Eu­ropeni de Automobile (ACEA), astfel că aproape trei clienţi occi­den­tali din 100 cumpără o maşină fabricată la Mioveni.
Vânzările mărcii autohtone au înre­gis­trat în august o creştere de aproape 1% şi de 4% în iulie comparativ cu perioada similară a anului trecut, la aproape 15.700 de autotu­ris­me, după ce la începutul verii Dacia a înre­gistrat un uşor declin. Constructorul autoh­ton a urcat în august pe locul 16 în topul celor mai bine vândute mărci din acest an la nivel european, depăşind Suzuki.
În condiţiile în care majoritatea con­struc­torilor europeni se repliază în acest an, re­du­când producţia pe fondul încheierii pro­gra­melor de tip "Rabla" din Europa de Vest, Dacia înregistrează în continuare o creş­tere a producţiei de peste 20%. Pe fon­dul intrării în producţie a SUV-ului Duster, până la finele anu­lui constructorul autohton va produce în to­tal 330.000 de autovehicule, dintre care mai mult de 300.000 vor repre­zen­ta exporturile că­tre pieţe din Europa de Vest. În prezent ca­denţa de producţie a Dacia este de aproxi­ma­tiv 1.400 de unităţi pe zi, cel mai ridicat ni­vel atins vreodată pe plat­forma de la Mioveni.

La nivelul pieţei germane, cea de-a doua cea mai mare după Franţa, Duster a ocupat locul 37 în topul celor mai bine vândute mo­dele, cu 1.481 de maşini comercializate în august, fiind totodată cel de-al doilea cel mai bine vândut SUV de pe piaţa germană după VW Tiguan şi peste Audi Q5.
La uzina de lângă Piteşti producţia Dus­ter a crescut de la 260 de unităţi pe zi în apri­lie, cu o lună înaintea lansării oficiale, la pes­te 450 în prezent. Ulterior, din 2011 pro­duc­ţia SUV-ului va accelera de la 20 de unităţi pe oră la începutul verii la peste 35 la înce­putul anu­lui viitor.
În acelaşi timp, Sandero a ajuns lu­na tre­cută la vânzări de aproape 1.800 de ma­şini pe piaţa germană, ocupând locul 29 în ace­laşi clasament. Astfel, în Germania San­de­ro s-a vândut mai bine decât Renault Clio.

La nivelul pieţelor vest-europene, cele mai accelerate creşteri le-a înregistrat Dacia în Spania, de aproape 200% la nivelul pri­me­lor opt luni la peste 6.700 de autoturisme, urmată de Belgia cu un avans de peste 140% la aproape 7.000 de maşini.
Vânzările Dacia au accelerat din luna mai a acestui an, atunci când a fost lansat SUV-ul Duster, care în prezent a devenit cel de-al doilea cel mai bine vândut model Dacia la nivel european, după Sandero. Anul viitor gama de modele asamblate la Mio­veni se va extinde cu versiunea cu trans­misie automată a Duster, care spre deo­se­bire de modelele automate ale Logan şi San­dero ar putea fi comercializate şi pe piaţa locală.
Exporturile Dacia vor depăşi anul viitor 3 mld. euro, potrivit estimărilor ZF, în con­di­ţiile în care numai cele ale Duster vor ajun­ge la 1,5 mld. euro, echivalentul a 120.000 de SUV-uri. În 2009 exporturile Da­cia au atins un nivel de 2,1 mld. euro, 270.000 de autovehicule şi 223.000 de colecţii CKD către uzinele din Rusia, Brazilia şi Maroc.

România rămâne În coada clasamentului

Înmatriculările de autoturisme de pe piaţa locală au înregistrat cel de-al patrulea cel mai mare declin din Europa, respectiv o scădere cu 32% la nivelul primelor opt luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 55.500 de maşini, potrivit statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Un declin mai puternic a fost înregistrat numai în Slovacia, Ungaria şi Bulgaria. În august înmatriculările de maşini second-hand au crescut cu peste 40% faţă de perioada similară a anului trecut, la peste 17.000 de unităţi, iar în primele opt luni acestea au urcat cu aproape 50% la peste 152.000 de maşini, în contextul în care vânzările de maşini noi şi-au accentuat declinul în iulie şi august.