Starbucks, cu ochii pe spaţiile din centrul istoric
Starbucks, care operează opt cafenele în România, analizează
posibilitatea de a deschide restaurante şi în zonele pietonale, una
dintre variante fiind chiar centrul istoric al Capitalei, una
dintre puţinele zone din Capitală care înregistrează un trafic şi
încasări în creştere.
"Evaluăm posibilităţile de extindere în funcţie de cerinţele
clienţilor. La început am intrat în centre comerciale, apoi la
parterul clădirilor de birouri, iar dacă piaţa o cere, putem merge,
de ce nu, şi în centrul istoric", a declarat Eleftheria Kallitsa,
Retail Promotions Manager al companiei, fără a da detalii
referitoare la viitoarele cafenele.
În prezent, compania a închis unitatea din centrul comercial
Bucureşti Mall din Capitală, pe care o va muta în circa două luni
în acelaşi centru comercial, noua unitate urmând să fie distribuită
pe două etaje. În locul fostei cafenele va veni cel mai mare
retailer de fashion H&M, pentru care dezvoltatorul mallului,
Anchor Grup, a început deja construcţia unei noi extensii din lipsă
de spaţiu. "Deocamdată noua unitate este în construcţie, iar în
două luni va fi deschisă în apropiere de fosta poziţie, însă de
această dată pe două etaje", anunţă Kallitsa.
Starbucks a avut anul trecut încasări de 3,8 milioane de euro,
potrivit datelor de la Registrul Comerţului, în creştere cu 46%
faţă de anul anterior. "Anul trecut am avut circa un milion de
clienţi şi am vândut două milioane de cafele", a mai spus
Kallitsa.
Brandul de cafea, care a fost adus la nivel local în aprilie 2007,
prin intermediul unui joint-venture încheiat de Starbucks cu
compania Marinopoulos, a ajuns anul acesta să deţină opt cafenele
în Bucureşti, Timişoara şi Cluj, după ce a închis în 2009 prima
unitate în centrul comercial Liberty Center din sudul
Capitalei.
"După mai mulţi ani de creştere economică, România a intrat în
cădere liberă din cauza crizei financiare globale, care a avut
consecinţe dramatice din punct de vedere economic şi social. Asta a
determinat companiile să apeleze la tăieri de costuri. La Starbucks
am decis să ne menţinem oamenii, să oferim stimulente pentru
creşterea vânzărilor", a declarat pentru ZF George Makridis, Retail
Operations Manager al Starbucks Coffee Company pe România, Bulgaria
şi Grecia.
Compania, care are circa 80 de angajaţi, anunţă că va continua
dezvoltarea la nivel local, întrucât "România reprezintă o piaţă
importantă, fiind una dintre cele mai dinamice din Europa Centrală
şi de Est". La nivel internaţional, Starbucks a reuşi să deschidă,
în 40 de ani de când este pe piaţă, 17.000 de cafenele, având
172.000 de angajaţi.