Halewood se aşteaptă la un consum de vin în scădere cu 15%
Halewood, unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală a
vinului, estimează în această iarnă o scădere a consumului de vin
cu 10-15% raportat la intervalul similar din 2009.
În mod tradiţional, lunile de iarnă sunt cele mai bune în industria
vinului, iar din septembrie până în decembrie se fac jumătate din
rulajele anuale. Majoritatea jucătorilor se aşteaptă ca la nivelul
întregului an 2010 să existe o scădere a consumului de vin pe
fondul diminuării puterii de cumpărare.
Estimările pesimiste ale Halewood vin în condiţiile în care în
primele opt luni ale anului vânzărie companiei s-au majorat cu 3,4%
până la aproape 21 mil. lei (5 mil. euro). Exporturile generează
35% din vânzări, iar cele mai importante state sunt Germania,
Estonia, Marea Britanie, Letonia, China.
"La export primele trei produse ca vânzări sunt Dreamer Late
Harvest Cabernet Sauvignon, Dreamer Late Harvest Chardonny şi La
Citadella Pinot Grigio", a spus Dan Muntean, director general
Cramele Halewood.
Halewood este unul dintre cei mai mari exportatori locali de vin,
iar anul trecut livrările externe ale companiei pe pieţele din
statele baltice au fost puternic afectate de căderea acestora. Ca
reacţie, compania a decis să intre în SUA şi împreună cu alte firme
a pus la punct un proiect comun de promovare de 2,5 mil. euro,
finanţat cu bani de la Uniunea Europeană, de la Guvern şi fonduri
proprii ale companiilor implicate.
În ceea ce priveşte recolta din acest an, producătorii de vin spun
că se aşteaptă să fie mai slabă cantitativ. Halewood deţine
aproximativ 400 de hectare de viţă-de-vie în Dealu Mare,
Transilvania şi Murfatlar.
"Recolta din acest an în Dealu Mare a fost calitativ foarte bună şi
cantitativ mică, iar în Sebeş, Cernavodă - Murfatlar ea a fost
calitativ bună, iar cantitativ mare. În Dealu Mare culesul a
început pe 30 august în plantaţiile de Pinot Noir, iar în restul
zonelor am început după 15 septembrie. Între 40 şi 50 de persoane
pe zi pe zonă lucrează la cules", a adăugat Muntean.
Halewood deţine cinci magazine proprii de vin, în Ploieşti,
Târgovişte, Breaza, Azuga şi Urlaţi, şi două crame turistice:
Conacul Urlăţeanu şi Pivniţele Rhein Azuga.
"În următoarele 8 luni intenţionăm să mai deschidem încă patru
magazine proprii de vinuri la Bucureşti, Braşov şi Timişoara şi
încă zece până în 2013", a explicat şeful Halewood.
Compania nu este prima din industria vinului care anunţă planuri de
extindere a reţelei de magazine. Pe piaţa vinului, de aproximativ
400 mil. euro, concurenţii Halewood sunt Murfatlar, Vincon,
Cotnari, Recaş, Tohani.