Halewood se aşteaptă la un consum de vin în scădere cu 15%

Autor: Ioana David 21.09.2010

Halewood, unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală a vinului, estimează în această iarnă o scădere a consumului de vin cu 10-15% raportat la intervalul similar din 2009.
În mod tradiţional, lunile de iarnă sunt cele mai bune în industria vinului, iar din septembrie până în decembrie se fac jumătate din rulajele anuale. Majoritatea jucătorilor se aşteaptă ca la nivelul întregului an 2010 să existe o scădere a consumului de vin pe fondul diminuării puterii de cumpărare.

Estimările pesimiste ale Halewood vin în condiţiile în care în primele opt luni ale anului vânzărie companiei s-au majorat cu 3,4% până la aproape 21 mil. lei (5 mil. euro). Exporturile generează 35% din vânzări, iar cele mai importante state sunt Germania, Estonia, Marea Britanie, Letonia, China.
"La export primele trei produse ca vânzări sunt Dreamer Late Harvest Cabernet Sauvignon, Dreamer Late Harvest Chardonny şi La Citadella Pinot Grigio", a spus Dan Muntean, director general Cramele Halewood.

Halewood este unul dintre cei mai mari exportatori locali de vin, iar anul trecut livrările externe ale companiei pe pieţele din statele baltice au fost puternic afectate de căderea acestora. Ca reacţie, compania a decis să intre în SUA şi împreună cu alte firme a pus la punct un proiect comun de promovare de 2,5 mil. euro, finanţat cu bani de la Uniunea Europeană, de la Guvern şi fonduri proprii ale companiilor implicate.
În ceea ce priveşte recolta din acest an, producătorii de vin spun că se aşteaptă să fie mai slabă cantitativ. Halewood deţine aproximativ 400 de hectare de viţă-de-vie în Dealu Mare, Transilvania şi Murfatlar.

"Recolta din acest an în Dealu Mare a fost calitativ foarte bună şi cantitativ mică, iar în Sebeş, Cernavodă - Murfatlar ea a fost calitativ bună, iar cantitativ mare. În Dealu Mare culesul a început pe 30 august în plantaţiile de Pinot Noir, iar în restul zonelor am început după 15 septembrie. Între 40 şi 50 de persoane pe zi pe zonă lucrează la cules", a adăugat Muntean.
Halewood deţine cinci magazine proprii de vin, în Ploieşti, Târgovişte, Breaza, Azuga şi Urlaţi, şi două crame turistice: Conacul Urlăţeanu şi Pivniţele Rhein Azuga.
"În următoarele 8 luni intenţionăm să mai deschidem încă patru magazine proprii de vinuri la Bucureşti, Braşov şi Timişoara şi încă zece până în 2013", a explicat şeful Halewood.
Compania nu este prima din industria vinului care anunţă planuri de extindere a reţelei de magazine. Pe piaţa vinului, de aproximativ 400 mil. euro, concurenţii Halewood sunt Murfatlar, Vincon, Cotnari, Recaş, Tohani.