Românii dau bani pe servicii de welness şi în criză: World Class deschide un centru în Pipera

Autor: Adriana Rosoga 21.09.2010

Furnizorul de servicii de welness World Class care deţine pe piaţa locală opt cluburi a înregistrat în primele şase luni ale anului o cifră de afaceri de 3,9 milioane de euro, în creştere faţă de perioada similară a anului trecut, când a rulat afaceri de 3,7 mil. euro, şi un EBITDA (câştigul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) de 1,2 milioane de euro.
"Acest an este foarte bun pentru noi, având în vedere situaţia economică în care ne aflăm. Creşterea cifrei de afaceri se datorează în principal lărgirii bazei de clienţi în cluburile existente şi prin deschiderea de noi cluburi", spune Mikael Fredholm, vicepreşedinte al World Class International.

În prezent, World Class deţine în România opt cluburi, dintre care cinci în Bucureşti şi câte unul în Constanţa, Timişoara şi Cluj, care în acest an au atras peste 14.000 clienţi, faţă de anul trecut când baza de clienţi era de 9.400 de persoane. "România este a doua piaţă pentru World Class, după Suedia, în condiţiile în care activăm în total pe zece pieţe. Aici realizăm circa 25% din cifra de afaceri a companiei la nivel interna­ţional", explică Fredholm.
Planurile companiei care pe piaţa locală are 110 angajaţi sunt ca până la sfârşitul acestui an să deschidă cel mai mare club de welness din România, în cadrul ansamblului rezidenţial Upground din Pipera, deţinut de un fond al Deutsche Bank, pe o suprafaţă de 3.800 de metri pătraţi, iar în prima jumătate a anului viitor va fi deschis primul club destinat clasei mediu-premium în Titan, care va avea 2.600 de metri pătraţi.

"Investiţiile până acum în România se ridică la 6-7 milioane de euro, iar pentru următorii doi ani estimăm investiţii de încă două milioane de euro. Targetul nostru este ca până la sfârşitul lui 2011 să avem zece cluburi pe piaţa locală", spune reprezentantul World Class, companie care a intrat pe piaţa din România în urmă cu zece ani când a deschis un club în incinta hotelului de cinci stele Marriott din Capitală.

Preţul abonamentelor în cadrul World Class variază în funcţie de locaţie şi pornesc de la 200 de euro pe an, în clubul din Timişoara, şi ajung până la 1.700 de euro pe an pentru un abonament valabil în orice club din reţeaua din România. Fredholm spune că bugetul de marketing şi promovare al companiei este de 8.000-9.000 de euro pe lună pentru toate cele opt cluburi. "Preferăm să investim în evenimente proprii de unde ne atragem şi ne fidelizăm clienţii."
Pe lângă World Class, mai activează şi cluburi ca Le Club, Pescariu Sports &Spa sau IDM Club.