Românii dau bani pe servicii de welness şi în criză: World Class deschide un centru în Pipera
Furnizorul de servicii de welness World Class care deţine pe
piaţa locală opt cluburi a înregistrat în primele şase luni ale
anului o cifră de afaceri de 3,9 milioane de euro, în creştere faţă
de perioada similară a anului trecut, când a rulat afaceri de 3,7
mil. euro, şi un EBITDA (câştigul înainte de dobânzi, taxe,
depreciere şi amortizare) de 1,2 milioane de euro.
"Acest an este foarte bun pentru noi, având în vedere situaţia
economică în care ne aflăm. Creşterea cifrei de afaceri se
datorează în principal lărgirii bazei de clienţi în cluburile
existente şi prin deschiderea de noi cluburi", spune Mikael
Fredholm, vicepreşedinte al World Class International.
În prezent, World Class deţine în România opt cluburi, dintre care
cinci în Bucureşti şi câte unul în Constanţa, Timişoara şi Cluj,
care în acest an au atras peste 14.000 clienţi, faţă de anul trecut
când baza de clienţi era de 9.400 de persoane. "România este a doua
piaţă pentru World Class, după Suedia, în condiţiile în care
activăm în total pe zece pieţe. Aici realizăm circa 25% din cifra
de afaceri a companiei la nivel internaţional", explică
Fredholm.
Planurile companiei care pe piaţa locală are 110 angajaţi sunt ca
până la sfârşitul acestui an să deschidă cel mai mare club de
welness din România, în cadrul ansamblului rezidenţial Upground din
Pipera, deţinut de un fond al Deutsche Bank, pe o suprafaţă de
3.800 de metri pătraţi, iar în prima jumătate a anului viitor va fi
deschis primul club destinat clasei mediu-premium în Titan, care va
avea 2.600 de metri pătraţi.
"Investiţiile până acum în România se ridică la 6-7 milioane de
euro, iar pentru următorii doi ani estimăm investiţii de încă două
milioane de euro. Targetul nostru este ca până la sfârşitul lui
2011 să avem zece cluburi pe piaţa locală", spune reprezentantul
World Class, companie care a intrat pe piaţa din România în urmă cu
zece ani când a deschis un club în incinta hotelului de cinci stele
Marriott din Capitală.
Preţul abonamentelor în cadrul World Class variază în funcţie de
locaţie şi pornesc de la 200 de euro pe an, în clubul din
Timişoara, şi ajung până la 1.700 de euro pe an pentru un abonament
valabil în orice club din reţeaua din România. Fredholm spune că
bugetul de marketing şi promovare al companiei este de 8.000-9.000
de euro pe lună pentru toate cele opt cluburi. "Preferăm să
investim în evenimente proprii de unde ne atragem şi ne fidelizăm
clienţii."
Pe lângă World Class, mai activează şi cluburi ca Le Club, Pescariu
Sports &Spa sau IDM Club.