Camelia Şucu a închis magazinul Natuzzi din zona Unirii, dar îl mută în Pipera
Camelia Şucu, care deţine retailerul de mobilă de lux Class Living, afirmă că a decis să mute magazinul Natuzzi de 1.200 mp de pe Bulevardul Unirii din Capitală, în condiţiile în care chiria pe care o plătea aici nu a scăzut de la începutul crizei.
"Unul dintre motive este chiria, pentru că nu s-a întâmplat
nimic. Chiriile nu scad. Era prea mare pentru un retailer în acea
zonă. Au mai fost şi alţi oameni de afaceri care au luat această
decizie (de a muta sau de a închide magazine - n.red.). Mutăm
magazinul Natuzzi în Pipera, unde este şi Class Living", a afirmat
Camelia Şucu.
Camelia Şucu are deja un magazin în Pipera, sub brandul Class
Living, şi spune că în aceeaşi zonă va deschide şi magazinul
Natuzzi. Unităţile sunt situate într-o clădire comună cu magazinul
Mobexpert.
Showroom-ul Natuzzi va avea o suprafaţă de 750 mp, iar Camelia Şucu
a mai spus că în momentul în care consumul va reveni "va găsi un
amplasament normal ca preţ şi vad comercial".
Zona Unirii nu a devenit încă vad
comercial
"Deşi existau toate condiţiile, în ultimii ani, Bulevardul Unirii
nu s-a dezvoltat ca vad comercial şi nu era o zonă propice
comercială. Zona are în continuare toate şansele să-şi revină odată
cu cererea", a mai spus Camelia Şucu.
Proprietara magazinului Natuzzi nu a dorit să precizeze care era
valoarea chiriei. În prezent, în zona Pieţei Unirii chiria medie pe
metru pătrat este de 40 de euro, redusă la jumătate comparativ cu
2008, dar continuă să fie printre cele mai mari din Capitală,
potrivit unui studiu al companiei de consultanţă imobiliară More
Real Estate. Zona Pieţei Unirii este depăşită doar de Bulevardul
Magheru, Calea Victoriei şi Calea Dorobanţi ca nivel al
chiriilor.
Astfel, luând în calcul un nivel mediu al chiriei între 30-40
euro/mp, magazinul de 1.200 mp din zona Unirii ar fi plătit lunar
între 36.000-48.000 de euro, potrivit estimărilor ZF.
În magazinele Natuzzi preţul unei canapele spre exemplu variază
între 5.000 de lei (1.200 de euro) şi 40.000 de lei (9.500 de
euro), iar preţul unui covor începe de la 2.600 de lei (620 de
euro) şi ajunge la 7.200 de lei (1.700 de euro). Pe lângă magazinul
din Bucureşti, deschis în 2007 în urma unor investiţii de 0,6 mil.
euro, mai există un magazin al retailerului italian în Constanţa în
cadrul City Park Mall din Constanţa.
"Dacă vom găsi spaţii stradale, vom lua în considerare mutarea", a
spus Camelia Şucu. Ea a precizat că aici nu este o problemă de
chirie, ci de localizare. "În 2007 am mizat pe faptul că
monobrandul va fi la modă în România, însă această criză a
încetinit dezvoltarea. Când se va reface consumul vom lua măsurile
necesare", a adăugat ea.
Medic de profesie, Camelia Şucu, 45 de ani, a pornit afacerile în
domeniul mobilei la începutul anilor '90 împreună cu fostul soţ,
Dan Şucu, iar în 2007, în urma divorţului, cei doi şi-au împărţit
afacerile. Astfel, Camelia Şucu a vândut acţiuni Mobexpert pentru
aproape 40 mil. euro, dar a rămas cu 100% din acţiunile Class
Living.
Critici la adresa Guvernului
Retailerul a avut anul trecut o cifră de afaceri de circa 3 mil.
euro, dar a avut pierderi de 2,6 mil. euro. "Nu cred că am atins
vârful crizei. Acest lucru se va întâmpla atunci când Guvernul va
înţelege că pentru a atrage investitori trebuie să ofere
facilităţi fiscale, pentru că sunt oameni de afaceri care vor să
investească aici. Dacă ne împovărează cu atâtea taxe, stăm cu
mâinile în sân", a adăugat Camelia Şucu. În opinia ei, este nevoie
de reducerea cotei unice la 10%. Una dintre investiţiile recente
ale Cameliei Şucu este Piaţa de Gros din Capitală, unde are 80 de
chiriaşi.