Camelia Şucu a închis magazinul Natuzzi din zona Unirii, dar îl mută în Pipera

Autor: Ioana David 22.09.2010

Camelia Şucu, care deţine retailerul de mobilă de lux Class Living, afirmă că a decis să mute magazinul Natuzzi de 1.200 mp de pe Bulevardul Unirii din Capitală, în condiţiile în care chiria pe care o plătea aici nu a scăzut de la începutul crizei.



"Unul dintre motive este chiria, pentru că nu s-a întâmplat nimic. Chiriile nu scad. Era prea mare pentru un retailer în acea zonă. Au mai fost şi alţi oameni de afaceri care au luat această decizie (de a muta sau de a închide magazine - n.red.). Mutăm maga­zinul Natuzzi în Pipera, unde este şi Class Living", a afirmat Camelia Şucu.
Camelia Şucu are deja un magazin în Pipera, sub brandul Class Living, şi spune că în aceeaşi zonă va deschide şi magazinul Natuzzi. Unităţile sunt situate într-o clădire comună cu magazinul Mobexpert.
Showroom-ul Natuzzi va avea o suprafaţă de 750 mp, iar Camelia Şucu a mai spus că în momentul în care consumul va reveni "va găsi un amplasament normal ca preţ şi vad comercial".

Zona Unirii nu a devenit încă vad comercial
"Deşi existau toate condiţiile, în ultimii ani, Bulevardul Unirii nu s-a dezvoltat ca vad comercial şi nu era o zonă propice comercială. Zona are în continuare toate şansele să-şi revină odată cu cererea", a mai spus Camelia Şucu.
Proprietara magazinului Natuzzi nu a dorit să precizeze care era valoarea chiriei. În prezent, în zona Pieţei Unirii chiria medie pe metru pătrat este de 40 de euro, redusă la jumătate comparativ cu 2008, dar continuă să fie printre cele mai mari din Capitală, potrivit unui studiu al companiei de consultanţă imobiliară More Real Estate. Zona Pieţei Unirii este depăşită doar de Bulevardul Magheru, Calea Victoriei şi Calea Dorobanţi ca nivel al chiriilor.
Astfel, luând în calcul un nivel mediu al chiriei între 30-40 euro/mp, magazinul de 1.200 mp din zona Unirii ar fi plătit lunar între 36.000-48.000 de euro, potrivit estimărilor ZF.
În magazinele Natuzzi preţul unei canapele spre exemplu variază între 5.000 de lei (1.200 de euro) şi 40.000 de lei (9.500 de euro), iar preţul unui covor începe de la 2.600 de lei (620 de euro) şi ajunge la 7.200 de lei (1.700 de euro). Pe lângă magazinul din Bucureşti, deschis în 2007 în urma unor investiţii de 0,6 mil. euro, mai există un magazin al retailerului italian în Constanţa în cadrul City Park Mall din Constanţa.
"Dacă vom găsi spaţii stradale, vom lua în considerare mutarea", a spus Camelia Şucu. Ea a precizat că aici nu este o problemă de chirie, ci de localizare. "În 2007 am mizat pe faptul că monobrandul va fi la modă în România, însă această criză a încetinit dezvoltarea. Când se va reface consumul vom lua măsurile necesare", a adăugat ea.
Medic de profesie, Camelia Şucu, 45 de ani, a pornit afacerile în domeniul mobilei la începutul anilor '90 împreună cu fostul soţ, Dan Şucu, iar în 2007, în urma divorţului, cei doi şi-au împărţit afacerile. Astfel, Camelia Şucu a vândut acţiuni Mobexpert pentru aproape 40 mil. euro, dar a rămas cu 100% din acţiunile Class Living.

Critici la adresa Guvernului
Retailerul a avut anul trecut o cifră de afaceri de circa 3 mil. euro, dar a avut pierderi de 2,6 mil. euro. "Nu cred că am atins vârful cri­zei. Acest lucru se va întâmpla atunci când Gu­vernul va înţelege că pentru a atrage inves­titori trebuie să ofere facilităţi fiscale, pentru că sunt oameni de afaceri care vor să inves­tească aici. Dacă ne împovărează cu atâtea taxe, stăm cu mâinile în sân", a adăugat Ca­melia Şucu. În opinia ei, este nevoie de re­du­cerea cotei unice la 10%. Una dintre investi­ţiile recente ale Cameliei Şucu este Piaţa de Gros din Capitală, unde are 80 de chiriaşi.