Codruţ Pascu, Roland Berger: Nu există o politică industrială a României şi acolo este oportunitatea

Autor: Diana Tudor Stoica 28.09.2010

Codruţ Pascu, managing director Roland Berger, susţine că în scurt timp România nu va mai putea să se diferenţieze doar prin costuri mici, de aceea trebuie găsite noi modalităţi de diferenţiere. O soluţie o reprezintă realizarea de inovaţii, domeniu în care România are puţine rezultate.

"Dacă ne comparăm cu laboratoarele de industrie ale Indiei sau ale Chinei, observăm că din punct de vedere al diferenţelor de cost cu forţa de muncă devenim foarte puţin competitivi. Problema este că nu avem cu adevărat o politică industrială, şi acolo este oportunitatea, pentru că avem 40 de axe prioritare în loca să avem maximum două-trei. Ar trebui ca mediul privat să aleagă pieţele strategice pentru dezvoltare iar guvernul să stea cu zece paşi înapoi şi să lase economia reală să funcţioneze", a declarat Pascu, completând că principala pârghie pentru reluarea creşterii economice şi atragerea de investiţii o reprezintă debirocratizarea mediului privat.