TechCrunch, un blog de tehnologie înfiinţat de un avocat a fost cumpărat de AOL cu peste 25 mil. $

Autor: Adrian Seceleanu 29.09.2010

America Online (AOL), fostul număr unu pe piaţa de internet din Statele Unite care în prezent încearcă să-şi dezvolte prezenţa ca publisher online, a achiziţionat cu o sumă mai mare de 25 de milioane de dolari blogul de tehnologie TechCrunch, scrie presa internaţională, citând persoane apropiate tranzacţiei. AOL deţinea deja un alt blog de tehnologie popular, Engadget. Compania, care a angajat sute de reporteri pentru a-şi dezvolta secţiunea de ştiri locale, speră că achiziţia TechCrunch o va ajuta să-şi întărească reputaţia de furnizor de ştiri. AOL mizează puternic pe o creştere în viitor a veniturilor sale din publicitate, care ar urma să fie afişată pe site-uri cu conţinut ale companiei. Strategia AOL este diferită de cea a Google, care nu este implicată în crearea de conţinut. TechCrunch, un blog de tehnologie fondat în 2005 de avocatul Michael Arrington, este foarte popular în rândul persoanelor apropiate industriei IT&C pentru mixul de conţinut format din ştiri de ultimă oră şi comentarii - unele dintre ele de-a dreptul "bombastice", notează New York Times. Compania generează anual venituri de 10 milioane de dolari şi un profit de 3,5 milioane de dolari. Compania are aproximativ 3,8 milioane de vizitatori unici pe lună, fiind astfel unul dintre cele mai populare site-uri de tehnologie din lume. Arrington, care a finanţat din propriul buzunar pentru mai mulţi ani blogul, spune că AOL a promis că nu le va "impune propria birocraţie", iar controlul editorial va rămâne la el.