BenQ: Acum, cine are bani îşi schimbă monitorul, nu calculatorul

Autor: Magraon Andreea 29.09.2010

BenQ România, reprezentanţa locală a producătorului taiwanez de echipamente IT şi electronice, va avea într-un scenariu optimist o creştere a afacerilor cu 40% în acest an, dar nu va reuşi să atingă nici în aceste condiţii valoarea afacerilor din 2008, de 12,8 mil. de euro.

"Până acum avem un volum al afacerilor asemănător celui de anul trecut. Totul depinde de al patrulea trimestru, în care tot ce vom vinde va reprezenta un plus al afacerilor. Putem estima că afacerile vor creşte cu 40% comparativ cu anul trecut", a declarat Mike Borze, managing director al BenQ pentru Europa Centrală şi de Est. El a declarat că ţinta companiei este de a atinge anul viitor afaceri de 10 milioane de euro. Compania a avut anul trecut venituri de cinci milioane de euro, mai puţin de jumătate faţă de nivelul de 12,8 de milioane de euro înregistrat de companie în 2008.

În primul trimestru al anului, BenQ a avut o cotă de 13,9% pe piaţa locală de monitoare LCD, cu 13.800 de unităţi vândute, în stagnare faţă de aceeaşi perioadă din 2009. "Nu am reuşit să creştem, dar am păstrat acelaşi rezultat din aceeaşi perioadă a anului trecut, un rezultat bun în condiţiile în care piaţa locală a scăzut în primele şase luni cu 19,3%", a declarat Dragoş Salamac, team leader BenQ România. "Dacă la început am estimat o piaţă de 440.000 de monitoare LCD, aceasta va ajunge la sub 380.000 de unităţi până la sfârşitul anului", a mai spus el.  Potrivit lui Mike Borze, scăderea s-a produs din cauză că nu se mai vând computere, ci au loc doar înlocuiri de monitoare. "Cei care-şi permit merg şi îşi înlocuiesc monitorul cu unul mai bun", spune el.

De asemenea, compania a avut în primul semestru o cotă de 39% pe piaţa de proiectoare şi a înregistrat o creştere de 167 de procente comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, BenQ a vândut în această perioadă 2.192 de unităţi, faţă de 821 din primele şase luni ale lui 2009. Creşterea vânzărilor s-a datorat în principal scăderii preţurilor produselor şi Campionatului Mondial de Fotbal, când s-au înregistrat vânzări mari de proiectoare, spune Salamac. Potrivit datelor prezentate de reprezentanţii companiei, piaţa locală de proiectoare a crescut în primul semestru cu 30%, la 5.689 unităţi de la 4.380 de unităţi. "Piaţa proiectoarelor are un mare potenţial de creştere în următorii ani, mai ales pe domeniul business şi educaţional", a mai spus team leader-ul BenQ România.

Reprezentanţii companiei au declarat că monitoarele LCD reprezintă 55% din afacerile BenQ România, iar proiectoarele 30 de procentul, restul fiind acoperit de camere foto, care au o cotă de 5-10% pe piaţa locală.

Mike Borze, mananger al BenQ pentru Europa Centrală şi de Est, susţine că România reprezintă 10% din afacerile companiei în regiune şi este pe locul trei după Polonia şi Cehia. BenQ a lansat o serie de noi produse ce vor fi disponibile pe piaţă de luna viitoare. Unele dintre acestea sunt proiectoarele interactive, pentru mediul educaţional. Ele au port USB, ceea ce nu mai necesită conectarea la un notebook pentru a citi fişierele. Acestea vor fi disponibile în două săptămâni şi vor costa 1.500 de euro. Proiectoarele sunt însoţite de un creion interactiv cu care se pot face adnotări peste imaginea produsă de dispozitiv. Spre deosebire de modele mai vechi de pe piaţă, pentru aceste proiectoare nu este nevoie de o tablă interactivă.

De asemenea, compania a mai lansat un proiector care integrează tehnologia 3D şi cu ajutorul cărora se pot face prezentări educaţionale în acest format.

Mike Borze se va ocupa şi de afacerile BenQ din Franţa, pe lângă cele din Europa Centrală şi de Est