Mesajul unui executiv de 76 mld. dolari: Am alege şi acum tot România pentru fabrica de şampoane

Ziarul Financiar 29.09.2010

Deschiderea fabricii gigantului P&G de la Urlaţi l-a adus în România pe cel mai puternic executiv care a vizitat vreodată piaţa locală. Bob McDonald, CEO-ul P&G, managerul care conduce un business de 76 de miliarde de dolari cu 135.000 de angajaţi la nivel global, a transmis un mesaj de încredere în economia românească, afirmând ieri la Urlaţi - un oraş cu 12.000 de locuitori - că producătorul american ar alege şi astăzi România pentru o investiţie de la zero într-o fabrică regională. Aceasta a fost a doua vizită a sa în România, după ce în 2006 McDonald a participat la inaugurarea centrului regional de achiziţii al companiei în Bucureşti, fiind la acea dată vicepreşedinte pe operaţiuni la P&G. Tot ieri managerul a luat şi pulsul retailului local mergând în câteva magazine mari de format modern. "Pentru noi au rămas la fel de importante punctele forte ale pieţei româneşti: numărul mare de consumatori şi potenţialul său de creştere.

Vrem să ajungem la 5 miliarde de consumatori până în 2015, faţă de 4,2 miliarde de oameni în acest moment, iar regiunea Balcanilor va avea un rol important în această dezvoltare a companiei, oportunităţile venind şi din mediul rural", a afirmat el. România este cea mai importantă piaţă de desfacere şi producţie pentru subsidiara P&G în regiunea Balcanilor care acoperă 8 ţări, având o contribuţie estimată la peste 50% la businessul acesteia. Procter & Gamble a inaugurat primul său proiect greenfield la nivel local în prezenţa a circa 500 de oameni, printre care s-a numărat şi preşedintele Traian Băsescu. Mihaela Popesc